| Aleja Bolesława Krzywoustego 11, 40-870 Katowice 32 254 36 79 sekretariat@sp58katowice.pl | 
Terminarz
Plan półkolonii turnus I
Kierownik: Ewelina Darul
poniedziałek – wyjście do kina, spacer, obiad na terenie szkoły
wtorek – wyjście do salki Pixel XL –spacer, obiad na terenie szkoły
środa – wyjście do Muzeum Hutnictwa w Chorzowie, obiad na terenie szkoły
czwartek – wyjście do salki zabaw „Kraina Czarów”, obiad na terenie szkoły
piątek – warsztaty na terenie szkoły, obiad
+ słodki poczęstunek na terenie szkoły
Basen według możliwości czasowych
Plan półkolonii turnus II
Kierownik: Aleksander Skrzyś
poniedziałek – wyjście do kina, spacer, obiad na terenie szkoły
wtorek – wyjście do salki Pixel XL –spacer, obiad na terenie szkoły
środa – wyjście do Muzeum Hutnictwa w Chorzowie, obiad na terenie szkoły
czwartek – wyjście do salki zabaw „Kraina Czarów”, obiad na terenie szkoły
piątek – warsztaty na terenie szkoły, obiad
+ słodki poczęstunek na terenie szkoły
Basen według możliwości czasowych
Informacje dla uczniów
Wykaz zajęć dodatkowych dla uczniów - I okres 2025/2026
| Rodzaj zajęć | Prowadzący | Dzień | Godzina | Sala | Klasy | 
| Kodowanie na dywanie | Emilia Siemianowska | Piątek | 12:45-13:30 | 34 | 1-4 | 
| Haft, szydełkowanie | Elżbieta Wodarczyk | Poniedziałek | 14:35-15:20 | 36 | 1-4 | 
| Ładne literki | Piotr Chmielowiec | Wtorek | 14:35-15:20 | 34 | 1-4 | 
| Potrafisz | Joanna Kwiecień | Piątek | 13:45-14:30 | 34 | 1-7 | 
| Matematyka poprzez zabawę | Karolina Walaszczyk-Szkutnik | Wtorek | 14:35-15:20 | 47 | 4-7 | 
| Teatralne | Agnieszka Brzezina | Środa | 11:40-12:25 | MDK | 1-4 | 
| Kodorium – Twoja kraina robotów, kodów i wynalazków! | Dorota Kłembek | Wtorek | 14:35-15:20 | 36 | 1-4 | 
| Kreatywna informatyka | Małgorzata Błotko | Wtorek | 14:35-15:20 | 45 | 1-4 | 
| Quilling | Agnieszka Łagódka | Wtorek | 13:45-14:30 | 34 | 1-4 | 
| Kompetencje czytelnicze i twórcze | Beata Ogórek | Środa | 13:45-14:30 | 52 | 1-4 | 
| Kreatywne notatki | Marta Jurczyk | Poniedziałek | 13:45-14:30 | 49 | 4-8 | 
| Kolorowy świat w oczach dziecka | Barbara Gawłowska | Wtorek | 13:45-14:30 | 12 | 1-4 | 
| Klub Europejski | Anna Jasińska-Sikora | Wtorek | 13:45-14:30 | 8 | 1-8 | 
| Siatkówka | Paweł Fidosiej | Wtorek | 15:25-16:10 | S | 5-8 | 
| Język angielski | Paweł Kulik | Poniedziałek | 13:45-14:30 | 47 | 1-4 | 
| Język włoski | Katarzyna Kaczmarczyk | Wtorek | 13:45-14:30 | 11 | 1-8 | 
| Gry logiczne | Anetta Gamrat | Czwartek | 14:35-15:20 | 43 | 1-7 | 
| Szachy | Ewelina Darul | Poniedziałek | 14:35-15:20 | 48 | 1-8 | 
| Śpiew, granie i zabawa | Maria Pałka | Wtorek | 14:35-15:20 | 57 | 1-7 | 
| Basen | Kacper Wójcik | Wtorek | 14:35-15:20 | B | 1-8 | 
| Aktywne przerwy | Danuta Lagierska | Poniedziałek | 14:35-15:20 | A | 5-8 | 
| Dziennikarskie | Joanna Gorzela | Środa | 13:45-14:30 | 42 | 5-8 | 
| Badminton | Dorota Zabielska | Środa | 15:25-16:10 | S | 5-8 | 
| Kółko antyczne | Dariusz Waloszczyk | Środa | 14:35-15:20 | 47 | 5-8 | 
| Kółko teatralne | Zofia Błońska | Środa | 14:35-15:20 | 57 | 5-8 | 
| Egzamin ósmoklasisty - matematyka | Agnieszka Baczyńska | Poniedziałek | 15:25-16:10 | 43 | 8 | 
| Egzamin ósmoklasisty – język polski | Magdalena Bilińska | Wtorek | 15:25-16:10 | 53 | 8 | 
| Egzamin ósmoklasisty – język angielski | Katarzyna Trembaczowska-Brom | Czwartek | 15:25-16:10 | 47 | 8 | 
| Język niemiecki | Julia Kamińska | Środa | 13:45-14:30 | 47 | 5-8 | 

Środowiskowy Program Profilaktyczny "DZIECI TYSIĄCLECIA - INTEGRACJA"
1. Założenia wstępne
Środowiskowy Program Profilaktyczny "DZIECI TYSIĄCLECIA" był realizowany od 2001 do 2020 roku na terenie Osiedla Tysiąclecia Dolnego. Początkowo adresatami byli uczniowie szkół podstawowych nr 58 i 66. Gdy Szkoła Podstawowa im. Marii Dąbrowskiej weszła w skład Zespołu Szkół Integracyjnych nr 1, oferta programowa została dostosowana do potrzeb:
Do zmianie systemowej nasza placówka stałą się Szkołą Podstawową nr 58 z Oddziałami Integracyjnymi im. Marii Dąbrowskiej i nasz Środowiskowy Program Profilaktyczny nadal był realizowany. Według koncepcji stał się istotnym elementem budowania integracji środowiska szkolnego - środowiska bardzo różnorodnego pod względem dotychczasowych doświadczeń, potrzeb, oczekiwań i możliwości. Główny cel programu niezmiennie obejmuje działania zmierzające do zagospodarowania czasu wolnego dzieci poprzez zaproponowanie różnorodnych form aktywności: tak fizycznej, jak i umysłowej.
Program obejmował prowadzenie zajęć:
A. zajęcia cykliczne:
B. imprezy okazjonalne:
C. formy oddziaływania przeznaczone dla dzieci z udziałem ich rodziców:
W zależności od aktualnych potrzeb środowiska lokalnego charakter i specyfika prowadzonych zajęć będzie ma bieżąco modyfikowana.
2. Koordynator merytoryczny programu:
Pomysłodawczynią i pierwszym koordynatorem byłą Pani mgr Maria Bernad — psycholog szkolny; doradca metodyczny ds. pomocy psychologiczno-pedagogicznej w Katowicach. Od 2013 roku koordynatorem była Pani mgr Agnieszka Baczyńska.
3. Metody współpracy z rodzicami uczestników programu:
4. Działania związane z wdrożeniem programu do realizacji:
Co uczniowie robili po lekcjach w Szkole Podstawowej nr 58 w Katowicach?
Tego typu pytanie zadają sobie niejednokrotnie mieszkańcy Osiedla Tysiąclecia, którzy są rodzicami dzieci w wieku szkolnym. Jak znaleźć kogoś, kto w mądry sposób zaproponuje naszym pociechom "lekarstwo na nudę"?
Częściowo odpowiedź na to pytanie znaleźli rodzice naszych uczniów, bo tu był realizowany
Środowiskowy Program Profilaktyczny pod nazwą "DZIECI TYSIĄCLECIA - INTEGRACJA".
Pod tą nieco tajemniczą nazwą kryje się sposób zagospodarowania czasu wolnego dzieci poprzez zaproponowanie im różnorodnych form aktywności - tak fizycznej, jak i umysłowej.
Popołudniami oraz w weekendy dzieci mogą spotkać się ze swoimi nauczycielami w nieco innej, "nielekcyjnej" atmosferze. Mogą poćwiczyć w sali gimnastycznej, spełnić się artystycznie poprzez udział w zajęciach plastycznych, teatralnych, muzycznych, pogłębić umiejętności posługiwania się komputerem, czy pod okiem nauczyciela odrobić lekcje lub lepiej poznać świat w trakcie wyjść lub wycieczek programowych. Są też zajęcia wspomagające rozwój dzieci o charakterze terapeutycznym. Dzieci mogą też uczestniczyć w zajęciach na basenie szkolnym pod opieką trenera pływania i ratownika.
W ramach programu organizowane są nawet zajęcia sportowe dla rodziców.
Trzykrotnie w trakcie roku szkolnego modyfikowana jest oferta programowa, realizatorzy proponują dzieciom i młodzieży atrakcyjne i potrzebne formy spędzania czasu wolnego.
 
Koordynatorzy merytoryczni programu:
mgr Maria Bernad, mgr Agnieszka Baczyńska

Szkolny koordynator: dr Krystian Płotkowski
Rządowy program rozwijania kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych.
{tab Założenia programu|red}
Rządowy program dofinansowania szkół podstawowych „Cyfrowa Szkoła”jest programem pilotażowym, realizowanym od 4 kwietnia 2012 r. do 31 sierpnia 2013 roku i obejmującym 398 szkół z całego kraju. Przyjęta formuła wspierania uczestników programu uwzględnia odmienne warunki pracy szkół oraz wybrane przez nie warianty korzystania ze sprzętu cyfrowego. Wnioski z ewaluacji pilotażu mają posłużyć do zaprojektowania wieloletniego programu rządowego obejmującego swym zasięgiem wszystkie szkoły. Przygotowuje się także kolejną edycję szkoleń w programie MEN „Wdrożenie podstawy programowej kształcenia ogólnego w przedszkolach i szkołach”. Od września 2013 do czerwca 2015 roku, szkolenia te obejmą szerszą grupę szkół zainteresowanych zastosowaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych w poprawie nauczania. Projekt „Cyfrowa Szkoła” składa się obecnie z czterech elementów:>
Jesienią 2012 roku uruchomiono moduł e-szkoła w wybranych losowo szkołach podstawowych z całego kraju i wyposażono je w określony przez nie sprzęt komputerowy oraz pomoce dydaktyczne. Dostawy sprzętu do wszystkich szkół zakończyły się w grudniu 2012 roku. Maksymalna kwota wsparcia finansowego dla organów prowadzących każdą szkołę była zależna od liczby uczniów w szkole i wahała się pomiędzy 200000 zł. Organ prowadzący był zobowiązany do wniesienia dwudziestoprocentowego wkładu własnego uzupełniającego dotację.
Ważne daty związane z realizacją tej części „Cyfrowej Szkoły” zawiera tabela:
| Lp. | Zadanie | Termin realizacji | 
| 1 | Złożenie przez dyrektorów do organów prowadzących szkół wniosków dotyczących udziału w programie. | do dnia 18.04.2012 r. | 
| 2 | Złożenie do wojewodów przez organy prowadzące wniosków o udzielenie wsparcia finansowego. | do dnia 30.04.2012 r. | 
| 3 | Kwalifikacja wniosków przez wojewodów i przekazanie przez wojewodów ministrowi właściwemu do spraw oświaty i wychowania informacji o łącznej wysokości przyznanych kwot wsparcia finansowego wraz z kopią protokołów z postępowania kwalifikacyjnego. | do dnia 14.05.2012 r. | 
| 4 | Wystąpienie ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania do ministra właściwego do spraw finansów publicznych z wnioskiem o uruchomienie środków budżetu państwa zaplanowanych w rezerwie celowej w podziale na poszczególne województwa, zawierającym propozycję podziału środków pomiędzy poszczególne województwa. | do dnia 21.05.2012 r. | 
| 5 | Przedłożenie do ministra właściwego do spraw finansów publicznych przez wojewodów wniosków o zwiększenie budżetu, z podaniem klasyfikacji budżetowej. | do dnia 25.05.2012 r. | 
| 6 | Wykorzystanie przez organy prowadzące wsparcia finansowanego. | do dnia 31.12.2012 r. | 
| 7 | Rozliczenie dotacji przez organy prowadzące oraz przekazanie wojewodzie sprawozdań przez organy prowadzące. | do dnia 15.01.2013 r. | 
| 8 | Przekazanie przez szkoły organom prowadzącym sprawozdań z realizacji zadań polegających na wdrożeniu TIK w proces nauczania, określonych w pkt. VI.3 programu. | do dnia 10.06.2013 r. | 
| 9 | Przekazanie przez organy prowadzące wojewodom sprawozdań z realizacji programu. | do dnia 30.06.2013 r. | 
| 10 | Przekazanie przez wojewodów ministrowi właściwemu do spraw oświaty i wychowania sprawozdań z realizacji programu. | do dnia 15.07.2013 r. | 
| 11 | Analiza i ocena efektów realizacji programu. | do dnia 31.08.2013 r. | 
W listopadzie 2012 roku rozpoczęła się realizacja komponentu e-nauczyciel będącego wsparciem szkół uczestniczących w programie „Cyfrowa Szkoła”. Jego celem jest uzyskanie poprawy nauczania i uczenia się uczniów dzięki wdrożeniu w szkołach technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK). Liderem programu jest Ośrodek Rozwoju Edukacji, a partnerem programu - Centrum Edukacji Obywatelskiej. Instytucje te prowadzą działania w ramach projektu „Wdrożenie podstawy programowej kształcenia ogólnego w przedszkolach i szkołach”, wspieranego przez fundusze Unii Europejskiej (Europejski Fundusz Społeczny). Program ma charakter edukacyjny, ma służyć poprawie efektów uczenia się uczniów, rozwijaniu kompetencji kluczowych. Dostępny w szkołach sprzęt cyfrowy ma umożliwić nauczanie metodą projektu, przybliżyć warunki pracy szkoły do warunków spotykanych przez ucznia poza szkołą. Założeniem programu jest rozsądne wykorzystanie TIK w nauczaniu poszczególnych przedmiotów i w życiu szkoły. Według CEO „szersze wykorzystanie technik informacyjno-komunikacyjnych w szkole, stanowi ambitną zmianę, która często wymaga wprowadzenia rozwiązań organizacyjnych i innych, niż dotychczasowe, sposobów organizacji lekcji i metod nauczania. Najważniejszą zmianą będzie wypracowanie przez nauczycieli nowych nawyków pracy z uczniami przy realizacji obowiązujących wymagań szczegółowych podstawy programowej przedmiotów ogólnokształcących. Rodzaj wprowadzanej zmiany w dużym stopniu zależeć będzie od przyjętych rozwiązań sprzętowych i wariantów oprogramowania, a także wybranej przez szkołę koncepcji wykorzystania sprzętu cyfrowego i już posiadanych przez nauczycieli umiejętności posługiwania się TIK.
Program wspiera proces zmian w sposób uwzględniający warunki i decyzje podejmowane indywidualnie przez same szkoły. Dyrektorzy i nauczyciele mogą wybrać z prezentowanych im przykładów dobrych praktyk wcześniej wypracowanych w innych programach. Skala i nowatorstwo pilotażowego programu wymagają współpracy szkół, które wybrały podobne rozwiązania sprzętowe i współpracy nauczycieli uczących tych samych przedmiotów szkolnych. Program zakłada gotowość szkół i nauczycieli do dzielenia się nowymi praktykami. Są one zbierane i udostępniane w trakcie konferencji, szkoleń, poprzez spotkania lokalnych sieci nauczycieli i na platformie internetowej”.
W ramach programu ORE i CEO zapewniają uczestnikom wsparcie w postaci:
- szkoleń stacjonarnych (warsztaty, wykłady),
- konferencji ogólnopolskich,
- konferencji regionalnych,
- spotkań lokalnych (lokalnych sieci),
- szkoleń zdalnych w formie interakcyjnego kursu internetowego.
Szkoły uczestniczące w programie zostały połączone w lokalne sieci szkoleniowe. Umożliwią one szkołom, które wybrały podobne rozwiązania informatyczne wymianę doświadczeń i współpracę. Sieci mają także ułatwić propagowanie dobrych praktyk dydaktycznych. Szkolni koordynatorzy zaś zorganizują w ich ramach współpracę grup nauczycieli uczących tych samych przedmiotów szkolnych i wykorzystujących w pracy z uczniami TIK.

{tab Cyfrowa Szkoła w ZSI|grey}
W roku szkolnym 2012/2013 nasza szkoła uczestniczyła w rządowym programie pilotażowym „Cyfrowa szkoła”.
Jako jedyna placówka w Katowicach zakwalifikowaliśmy się do programu.
Co zyskaliśmy?
Nowy sprzęt multimedialny o wartości ok. 170 000, 00 zł w tym:
Powiększyliśmy swoje zasoby o nowy sprzęt
Zalety programu:
2015/2016
 Wyposażenie klas w ramach Cyfrowej Szkoły
 Wyposażenie klas w ramach Cyfrowej Szkoły
{tab Projekty w ZSI 2012/2013|red}
 II Środowiskowe Spotkania Edukacyjne: "W co się bawić?" - wczoraj i dziś na Śląsku
 II Środowiskowe Spotkania Edukacyjne: "W co się bawić?" - wczoraj i dziś na Śląsku
 Kraje Unii Europejskiej od 2004 i 2007 roku
 Kraje Unii Europejskiej od 2004 i 2007 roku
{tab Dobre praktyki w ZSI 2012/2013|grey}
Edukacja wczesnoszkolna
 Klasa 2: Układanie i rozwiązywanie zadań tekstowych do ilustracji: mnożenie liczb w zakresie 30.
 Klasa 2: Układanie i rozwiązywanie zadań tekstowych do ilustracji: mnożenie liczb w zakresie 30.
 Klasa 2: Zwierzęta z Antarktydy, omawianie lektury „Zaczarowana zagroda”.
 Klasa 2: Zwierzęta z Antarktydy, omawianie lektury „Zaczarowana zagroda”. 
Język polski
 Klasa 4: Kraina języka. Formy czasów.
 Klasa 4: Kraina języka. Formy czasów.
 Klasa 4: Genealogia dla początkujących - HOSPITACJA DIAGNOZUJACA. Prezentacja do lekcji.
 Klasa 4: Genealogia dla początkujących - HOSPITACJA DIAGNOZUJACA. Prezentacja do lekcji.
 Klasa 4: Co powinniśmy wiedzieć o redagowaniu tekstu zaproszenia?
 Klasa 4: Co powinniśmy wiedzieć o redagowaniu tekstu zaproszenia?
Prezentacja do lekcji: Zaproszenie
 Klasa 5: Wielkanocna radość. Tradycje i zwyczaje wielkanocne.
 Klasa 5: Wielkanocna radość. Tradycje i zwyczaje wielkanocne.
Prezentacja do lekcji: Wielkanocne zwyczaje
 Klasa 5: O najsłynniejszym rycerzu średniowiecznym - Zawiszy Czarnym z Garbowa.
 Klasa 5: O najsłynniejszym rycerzu średniowiecznym - Zawiszy Czarnym z Garbowa.
 Klasa 6: O codzienności niebanalnie ("Ballada o zejściu do sklepu").
 Klasa 6: O codzienności niebanalnie ("Ballada o zejściu do sklepu").
 Klasa 6: Teatrzyk "Zielona Gęś" - w świecie groteski.
 Klasa 6: Teatrzyk "Zielona Gęś" - w świecie groteski. 
Język angielski
 Klasa 4: Furniture - consolidation (Meble - utrwalenie wiadomości).
 Klasa 4: Furniture - consolidation (Meble - utrwalenie wiadomości).
 Klasa 4: Ocena zdobytych umiejętności.
 Klasa 4: Ocena zdobytych umiejętności.
 Klasa I: Opis wydarzeń z przeszłości. Chronologia zdarzeń - HOSPITACJA DIAGNOZUJĄCA. Prezentacja do lekcji.
 Klasa I: Opis wydarzeń z przeszłości. Chronologia zdarzeń - HOSPITACJA DIAGNOZUJĄCA. Prezentacja do lekcji.
Historia
Przyroda
 Klasa 4: Wyszukiwanie informacji na temat wskazanych przez nauczyciela chorób zakaźnych.
 Klasa 4: Wyszukiwanie informacji na temat wskazanych przez nauczyciela chorób zakaźnych.
 Klasa 5: Jakie zmiany zachodzą w okresie dojrzewania?
 Klasa 5: Jakie zmiany zachodzą w okresie dojrzewania?
 Klasa 6: Ile przyrody w mojej głowie, tyle się po lekcji dowiem - HOSPITACJA DIAGNOZUJĄCA Prezentacja do lekcji.
 Klasa 6: Ile przyrody w mojej głowie, tyle się po lekcji dowiem - HOSPITACJA DIAGNOZUJĄCA Prezentacja do lekcji.
Załączniki do lekcji: 1) Kierunki; 2) Mapa pogody; 3) Mapa Katowic; 4) Krzyżówka.
 Klasa 6: Krajobraz tajgi i tundry.
 Klasa 6: Krajobraz tajgi i tundry. 
Matematyka
 Klasa 4: Ułamki zwykłe na osi liczbowej.
 Klasa 4: Ułamki zwykłe na osi liczbowej.
 Klasa 4: Punkty, proste i odcinki.
 Klasa 4: Punkty, proste i odcinki.
 Klasa 6: Dodawanie i odejmowanie liczb wymiernych.
 Klasa 6: Dodawanie i odejmowanie liczb wymiernych.
 Klasa 6: Prostopadłościany i sześciany.
 Klasa 6: Prostopadłościany i sześciany.
 Klasa 6: Rozpoznawanie figur przestrzennych.
 Klasa 6: Rozpoznawanie figur przestrzennych. 
Plastyka
 Klasa 5: Wśród greckich świątyń i posągów.
 Klasa 5: Wśród greckich świątyń i posągów.
 Klasa 5: Wehikuł czasu do prehistorii.
 Klasa 5: Wehikuł czasu do prehistorii. 
Technika
 Klasa 5: Korzystanie ze środków komunikacji publicznej.
 Klasa 5: Korzystanie ze środków komunikacji publicznej.
 Klasa 5: Prawie wszystko o rowerze.
 Klasa 5: Prawie wszystko o rowerze.
{tab Wykorzystanie TIK-u na lekcjach|red}
Godziny zajęć logopedycznych od września 2025 r.
| Specjalistki | poniedziałek | wtorek | środa | czwartek | piątek | 
| mgr Agnieszka Kwitek | 13:35-14:35 7a, 8b 14:35-15:35 6a, 8a | 12:35-13:35 6a | 14:35-15:35 5a, 5b, 7b | 8:45-9:45 3b, 5a 13:35-14:35 2a, 2b 14:35-15:35 Konsultacje | 7:45-8:45 4b, 5c 11:35-12:35 1a | 
| mgr Anetta Gamrat | -- | 8:45-9:45 1b | -- | 11:35-12:35 1b | 7:45-8:45 Konsultacje 8:45-9:45 3a | 
| mgr Barbara Korc | 8:45-9:45 7b 9:45-10:45 5a, 5b | 12:35-13:35 1a, 2a, 2b 13:35-14:35 1b, 4a | 12:35-13:35 6b 13:35-14:35 3a, 3b, 4a 14:35-15:35 Konsultacje | -- | 7:45-8:45 4b, 5c 13:35-14:35 5b, 8b | 
Dziecko chce być dobre.
Jeśli nie umie - naucz,
jeśli nie wie - wytłumacz,
jeśli nie może - pomóż...
Janusz Korczak
Logopeda w szkole
Logopeda to specjalista zajmujący się profilaktyką, diagnozowaniem oraz terapią wad i zaburzeń mowy.
Zadania logopedy:
We wrześniu przeprowadzane są przesiewowe badania logopedyczne w oddziałach klasowych oraz konstruowane indywidualne programy terapii mowy. Zajęcia prowadzone są od października, indywidualnie lub grupowo w zależności od potrzeb dzieci.
Czas trwania terapii oraz jej efektywność zależy od przyczyn i stopnia zaburzenia mowy, jak również od współpracy terapeuty z rodzicami. Konieczne są systematyczne, codzienne ćwiczenia z dzieckiem w domu trwające około 10 –15 minut.
 
 
6 marca obchodzimy Europejski Dzień Logopedy
Europejski Dzień logopedy jest obchodzony 6 marca we wszystkich krajach Unii Europejskiej. Pomysłodawcą wydarzenia była w 2004 r. organizacja CPLOL zrzeszająca logopedów z całej Europy, chcąc w ten sposób podnieść rangę zawodu oraz zwrócić uwagę na problemy w komunikowaniu się. W Polsce święto obchodzone jest od 2007 r. W tym dniu organizowane są wydarzenia oraz inicjatywy zwracające uwagę na niepoprawną wymowę oraz zaburzenia językowe.