al. Krzywoustego 11, 40-870 Katowice     32 254 36 79      sekretariat@sp58katowice.pl  
rodo   vulcan         bip logo  

Rekrutacja 2025/2026 - obwód szkoły i terminy naboru.

Zapraszamy do naszej szkoły. Czekamy na Was :)

Tablica informacyjna. Dofinansowanie w SP 58.

Rządowe programy realizowane w szkole.

Współpraca miasta Katowice z organizacją UNICEF.

Programy i projekty realizowane w naszej szkole.

Doradztwo zawodowe. Wybór szkoły. Oferty szkół.

Poznaję - planuję - wybieram. Mapa karier.

"afazJA - możeMY", "WychodziMY poza schemaTY"

Innowacje nauczycieli - inkubator Popojutrze 2.0.

pdf Regulamin półkolonii

Terminarz

  1. 09.01.2025 r. od godziny 8.00 (wcześniejsze zgłoszenia nie będą brane pod uwagę). Termin zgłaszania Uczestników na Półkolonie mailowo przez rodziców na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  1. 14.01.2025 r. godzina 15.00 zakończenie zapisów uczestników.
  1. 20.01.2025 r. termin ogłoszenia uczestników zakwalifikowanych.
  1. 28.01.2025 r. 15.30 sala 21 zebranie z rodzicami - termin składania kart oraz dokonywania wpłat.

 

Plan półkolonii turnus I
Kierownik: Ewelina Darul

poniedziałek – wyjście do kina, spacer, obiad na terenie szkoły
wtorek – wyjście do salki Pixel XL –spacer, obiad na terenie szkoły
środa – wyjście do Muzeum Hutnictwa w Chorzowie, obiad na terenie szkoły
czwartek – wyjście do salki zabaw „Kraina Czarów”, obiad na terenie szkoły
piątek – warsztaty na terenie szkoły, obiad
+ słodki poczęstunek na terenie szkoły
Basen według możliwości czasowych

Plan półkolonii turnus II
Kierownik: Aleksander Skrzyś

poniedziałek – wyjście do kina, spacer, obiad na terenie szkoły
wtorek – wyjście do salki Pixel XL –spacer, obiad na terenie szkoły
środa – wyjście do Muzeum Hutnictwa w Chorzowie, obiad na terenie szkoły
czwartek – wyjście do salki zabaw „Kraina Czarów”, obiad na terenie szkoły
piątek – warsztaty na terenie szkoły, obiad
+ słodki poczęstunek na terenie szkoły
Basen według możliwości czasowych

 

Wykaz zajęć dodatkowych dla uczniów - II okres 2024/2025

Zajęcia

Dzień

Godzina

Sala

Klasy

Prowadzący

Robotyka

poniedziałek

8:00

53

2

Małgorzata Błotko

„Ładne literki” – spotkania z kaligrafią

poniedziałek

12:45

28

1-3

Piotr Chmielowiec

graMY

poniedziałek

12:45

36

1-3

Agata Warwas

Tańcowała igła z nitką

poniedziałek

13:45

34

1-3

Barbara Gawłowska

Tańcowała igła z nitką

poniedziałek

13:45

34

1-3

Anna Jasińska-Sikora

Gramy na bum rurkach

wtorek

13:45

34

1-3

Barbara Gawlas

Rozwijanie funkcji poznawczych z wykorzystaniem
zabaw i gier dydaktycznych

wtorek

13:45

44

1-3

Beata Ogórek

Zajęcia teatralne we współpracy z MDK

środa

13:45

M

1-3

Agnieszka Brzezina

Kodowanie na dywanie

środa

13:45

34

1-3

Emilia Siemianowska

Aktywności matematyczne

czwartek

13:45

34

1-3

Joanna Knapik

Haft i szydełkowanie

czwartek

14:35

47

1-3

Elżbieta Wodarczyk

„Potrafisz” – zajęcia plastyczno-techniczne

piątek

13:45

57

1-8

Joanna Kwiecień

Śpiew, granie i zabawa

poniedziałek

13:45

57

4-8

Maria Pałka

Język hiszpański

poniedziałek

15:25

53

4-8

Aleksander Skrzyś

Godzina z teatrem

wtorek

14:35

42

4-8

Zofia Błońska

Doskonalenie pływania

środa

14:35

B

4-8

Damian Gorzela

Język włoski

czwartek

14:35

36

4-8

Katarzyna Kaczmarczyk

Tajemnice historii

czwartek

15:25

48

4-8

Dariusz Garncarczyk

Multisport

czwartek

14:35

S

4-8

Danuta Lagierska

Szachy

piątek

12:45

27

4-8

Ewelina Darul

Dziennikarstwo

piątek

13:45

54

4-8

Joanna Gorzela

Egzamin z języka angielskiego

poniedziałek

15:30

51

8

Katarzyna Trembaczowska-Brom

Egzamin z języka polskiego

czwartek

7:10

53

8

Magdalena Bilińska

Egzamin z matematyki

piątek

7:10

43

8

Karolina Walaszczyk-Szkutnik

sp58 logo pr 09

Środowiskowy Program Profilaktyczny "DZIECI TYSIĄCLECIA - INTEGRACJA"

1. Założenia wstępne

Środowiskowy Program Profilaktyczny "DZIECI TYSIĄCLECIA" był realizowany od 2001 do 2020 roku na terenie Osiedla Tysiąclecia Dolnego. Początkowo adresatami byli uczniowie szkół podstawowych nr 58 i 66. Gdy Szkoła Podstawowa im. Marii Dąbrowskiej weszła w skład Zespołu Szkół Integracyjnych nr 1, oferta programowa została dostosowana do potrzeb:

  • uczniów pełnosprawnych i niepełnosprawnych;
  • potrzeb rozwojowych uczniów szkoły podstawowej i szkoły gimnazjalnej.

Do zmianie systemowej nasza placówka stałą się Szkołą Podstawową nr 58 z Oddziałami Integracyjnymi im. Marii Dąbrowskiej i nasz Środowiskowy Program Profilaktyczny nadal był realizowany. Według koncepcji stał się istotnym elementem budowania integracji środowiska szkolnego - środowiska bardzo różnorodnego pod względem dotychczasowych doświadczeń, potrzeb, oczekiwań i możliwości. Główny cel programu niezmiennie obejmuje działania zmierzające do zagospodarowania czasu wolnego dzieci poprzez zaproponowanie różnorodnych form aktywności: tak fizycznej, jak i umysłowej.

Program obejmował prowadzenie zajęć:

A. zajęcia cykliczne:

  • sportowe,
  • terapeutyczne,
  • artystyczne,
  • dydaktyczno-wyrównawcze,
  • rozwijające zainteresowania przedmiotowe i pozaprzedmiotowe.

B. imprezy okazjonalne:

  • wycieczki turystyczno-edukacyjne,
  • spotkania okolicznościowe (np. mikołajki),

C. formy oddziaływania przeznaczone dla dzieci z udziałem ich rodziców:

  • wspólne zajęcia sportowe,
  • imprezy integrujące środowisko wychowawcze - rodziny i środowisko lokalne,
  • festyny programowe.

W zależności od aktualnych potrzeb środowiska lokalnego charakter i specyfika prowadzonych zajęć będzie ma bieżąco modyfikowana.

2. Koordynator merytoryczny programu:

Pomysłodawczynią i pierwszym koordynatorem byłą Pani mgr Maria Bernad — psycholog szkolny; doradca metodyczny ds. pomocy psychologiczno-pedagogicznej w Katowicach. Od 2013 roku koordynatorem była Pani mgr Agnieszka Baczyńska.

3. Metody współpracy z rodzicami uczestników programu:

  • udział rodziców w imprezach programowych i zajęciach sportowych o charakterze rodzinnym,
  • indywidualne konsultacje z realizatorami zajęć programowych,
  • poradnictwo wychowawcze dla rodziców.

4. Działania związane z wdrożeniem programu do realizacji:

  • złożenie u koordynatora programu propozycji zajęć przez nauczycieli ZSI nr 1 zainteresowanych udziałem w realizacji programu,
  • przeprowadzenie wśród uczniów ZSI nr 1 (kl. 4-6 SP i kl. I-III gimnazjum) ankiety dotyczącej ich zainteresowań i potrzeb,
  • opracowanie projektu programu i złożenie go u Pełnomocnika Prezydenta Katowic ds. Rozwiązywania Problemów Uzależnień,
  • organizacja spotkań potencjalnych realizatorów proponowanych zajęć w celu uzgodnienia harmonogramu zajęć dla dzieci i młodzieży,
  • prezentacja wśród uczniów szkoły oferty programowej.

Co uczniowie robili po lekcjach w Szkole Podstawowej nr 58 w Katowicach?

Tego typu pytanie zadają sobie niejednokrotnie mieszkańcy Osiedla Tysiąclecia, którzy są rodzicami dzieci w wieku szkolnym. Jak znaleźć kogoś, kto w mądry sposób zaproponuje naszym pociechom "lekarstwo na nudę"?
Częściowo odpowiedź na to pytanie znaleźli rodzice naszych uczniów, bo tu był realizowany
Środowiskowy Program Profilaktyczny pod nazwą "DZIECI TYSIĄCLECIA - INTEGRACJA".

Pod tą nieco tajemniczą nazwą kryje się sposób zagospodarowania czasu wolnego dzieci poprzez zaproponowanie im różnorodnych form aktywności - tak fizycznej, jak i umysłowej.

Popołudniami oraz w weekendy dzieci mogą spotkać się ze swoimi nauczycielami w nieco innej, "nielekcyjnej" atmosferze. Mogą poćwiczyć w sali gimnastycznej, spełnić się artystycznie poprzez udział w zajęciach plastycznych, teatralnych, muzycznych, pogłębić umiejętności posługiwania się komputerem, czy pod okiem nauczyciela odrobić lekcje lub lepiej poznać świat w trakcie wyjść lub wycieczek programowych. Są też zajęcia wspomagające rozwój dzieci o charakterze terapeutycznym. Dzieci mogą też uczestniczyć w zajęciach na basenie szkolnym pod opieką trenera pływania i ratownika.

W ramach programu organizowane są nawet zajęcia sportowe dla rodziców.

Trzykrotnie w trakcie roku szkolnego modyfikowana jest oferta programowa, realizatorzy proponują dzieciom i młodzieży atrakcyjne i potrzebne formy spędzania czasu wolnego.

 sp58 logo pr 09

Koordynatorzy merytoryczni programu:
mgr Maria Bernad, mgr Agnieszka Baczyńska

Szkolny koordynator: dr Krystian Płotkowski

Rządowy program rozwijania kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych.

{tab Założenia programu|red}

Rządowy program dofinansowania szkół podstawowych „Cyfrowa Szkoła”jest programem pilotażowym, realizowanym od 4 kwietnia 2012 r. do 31 sierpnia 2013 roku i obejmującym 398 szkół z całego kraju. Przyjęta formuła wspierania uczestników programu uwzględnia odmienne warunki pracy szkół oraz wybrane przez nie warianty korzystania ze sprzętu cyfrowego. Wnioski z ewaluacji pilotażu mają posłużyć do zaprojektowania wieloletniego programu rządowego obejmującego swym zasięgiem wszystkie szkoły. Przygotowuje się także kolejną edycję szkoleń w programie MEN  „Wdrożenie podstawy programowej kształcenia ogólnego w przedszkolach i szkołach”. Od września 2013 do czerwca 2015 roku, szkolenia te obejmą szerszą grupę szkół zainteresowanych zastosowaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych w poprawie nauczania. Projekt „Cyfrowa Szkoła” składa się obecnie z czterech elementów:>

  • zaopatrzenie około czterystu szkół w nowoczesne pomoce dydaktyczne,
  • e-uczeń: zapewnienie uczniom z tych szkół dostępu do pomocy dydaktycznych w szkole i domu
  • e-nauczyciel: podnoszenie jakości nauczania uczniów,
  • e-zasoby edukacyjne stworzenie elektronicznych zasobów edukacyjnych, w tym bezpłatnych e-podręczników

Jesienią 2012 roku uruchomiono moduł e-szkoła w wybranych losowo szkołach podstawowych z całego kraju i wyposażono je w określony przez nie sprzęt komputerowy oraz pomoce dydaktyczne. Dostawy sprzętu do wszystkich szkół zakończyły się w grudniu 2012 roku. Maksymalna kwota wsparcia finansowego dla organów prowadzących każdą szkołę była zależna od liczby uczniów w szkole i wahała się pomiędzy 200000 zł. Organ prowadzący był zobowiązany do wniesienia dwudziestoprocentowego wkładu własnego uzupełniającego dotację.

Ważne daty związane z realizacją tej części „Cyfrowej Szkoły” zawiera tabela:

Lp.

Zadanie

Termin realizacji

1

Złożenie przez dyrektorów do organów prowadzących szkół wniosków dotyczących udziału w programie.

do dnia 18.04.2012 r.

2

Złożenie do wojewodów przez organy prowadzące wniosków o udzielenie wsparcia finansowego.

do dnia 30.04.2012 r.

3

Kwalifikacja wniosków przez wojewodów i przekazanie przez wojewodów ministrowi właściwemu do spraw oświaty i wychowania informacji o łącznej wysokości przyznanych kwot wsparcia finansowego wraz z kopią protokołów z postępowania kwalifikacyjnego.

do dnia 14.05.2012 r.

4

Wystąpienie ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania do ministra właściwego do spraw finansów publicznych z wnioskiem o uruchomienie środków budżetu państwa zaplanowanych w rezerwie celowej w podziale na poszczególne województwa, zawierającym propozycję podziału środków pomiędzy poszczególne województwa.

do dnia 21.05.2012 r.

5

Przedłożenie do ministra właściwego do spraw finansów publicznych przez wojewodów wniosków o zwiększenie budżetu, z podaniem klasyfikacji budżetowej.

do dnia 25.05.2012 r.

6

Wykorzystanie przez organy prowadzące wsparcia finansowanego.

do dnia 31.12.2012 r.

7

Rozliczenie dotacji przez organy prowadzące oraz przekazanie wojewodzie sprawozdań przez organy prowadzące.

do dnia 15.01.2013 r.

8

Przekazanie przez szkoły organom prowadzącym sprawozdań z realizacji zadań polegających na wdrożeniu TIK w proces nauczania, określonych w pkt. VI.3 programu.

do dnia 10.06.2013 r.

9

Przekazanie przez organy prowadzące wojewodom sprawozdań z realizacji programu.

do dnia 30.06.2013 r.

10

Przekazanie przez wojewodów ministrowi właściwemu do spraw oświaty i wychowania sprawozdań z realizacji programu.

do dnia 15.07.2013 r.

11

Analiza i ocena efektów realizacji programu.

do dnia 31.08.2013 r.

W listopadzie 2012 roku rozpoczęła się realizacja komponentu e-nauczyciel będącego wsparciem szkół uczestniczących w programie „Cyfrowa Szkoła”. Jego celem jest uzyskanie poprawy nauczania i uczenia się uczniów dzięki wdrożeniu w szkołach technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK). Liderem programu jest Ośrodek Rozwoju Edukacji, a partnerem programu - Centrum Edukacji Obywatelskiej. Instytucje te prowadzą działania w ramach projektu „Wdrożenie podstawy programowej kształcenia ogólnego w przedszkolach i szkołach”, wspieranego przez fundusze Unii Europejskiej (Europejski Fundusz Społeczny). Program ma charakter edukacyjny, ma służyć poprawie efektów uczenia się uczniów, rozwijaniu kompetencji kluczowych. Dostępny w szkołach sprzęt cyfrowy ma umożliwić nauczanie metodą projektu, przybliżyć warunki pracy szkoły do warunków spotykanych przez ucznia poza szkołą. Założeniem programu jest rozsądne wykorzystanie TIK w nauczaniu poszczególnych przedmiotów i w życiu szkoły. Według CEO „szersze wykorzystanie technik informacyjno-komunikacyjnych w szkole, stanowi ambitną zmianę, która często wymaga wprowadzenia rozwiązań organizacyjnych i innych, niż dotychczasowe, sposobów organizacji lekcji i metod nauczania. Najważniejszą zmianą będzie wypracowanie przez nauczycieli nowych nawyków pracy z uczniami przy realizacji obowiązujących wymagań szczegółowych podstawy programowej przedmiotów ogólnokształcących. Rodzaj wprowadzanej zmiany w dużym stopniu zależeć będzie od przyjętych rozwiązań sprzętowych i wariantów oprogramowania, a także wybranej przez szkołę koncepcji wykorzystania sprzętu cyfrowego i już posiadanych przez nauczycieli umiejętności posługiwania się TIK.

Program wspiera proces zmian w sposób uwzględniający warunki i decyzje podejmowane indywidualnie przez same szkoły. Dyrektorzy i nauczyciele mogą wybrać z prezentowanych im przykładów dobrych praktyk wcześniej wypracowanych w innych programach. Skala i nowatorstwo pilotażowego programu wymagają współpracy szkół, które wybrały podobne rozwiązania sprzętowe i współpracy nauczycieli uczących tych samych przedmiotów szkolnych. Program zakłada gotowość szkół i nauczycieli do dzielenia się nowymi praktykami. Są one zbierane i udostępniane w trakcie konferencji, szkoleń, poprzez spotkania lokalnych sieci nauczycieli i na platformie internetowej”.

W ramach programu ORE i CEO zapewniają uczestnikom wsparcie w postaci:

- szkoleń stacjonarnych (warsztaty, wykłady),

- konferencji ogólnopolskich,

- konferencji regionalnych,

- spotkań lokalnych (lokalnych sieci),

- szkoleń zdalnych w formie interakcyjnego kursu internetowego.

Szkoły uczestniczące w programie zostały połączone w lokalne sieci szkoleniowe. Umożliwią one szkołom, które wybrały podobne rozwiązania informatyczne wymianę doświadczeń i współpracę. Sieci mają także ułatwić propagowanie dobrych praktyk dydaktycznych. Szkolni koordynatorzy zaś zorganizują w ich ramach współpracę grup nauczycieli uczących tych samych przedmiotów szkolnych i wykorzystujących w pracy z uczniami TIK.

belka ORE kapital

{tab Cyfrowa Szkoła w ZSI|grey}

W roku szkolnym 2012/2013 nasza szkoła uczestniczyła w rządowym programie pilotażowym „Cyfrowa szkoła”.
Jako jedyna placówka w Katowicach zakwalifikowaliśmy się do programu.

Co zyskaliśmy?

Nowy sprzęt multimedialny o wartości ok. 170 000, 00 zł w tym:

  • 2 mobilne pracownie komputerowe wyposażone w 28 laptopów uczniowskich;
  • 20 laptopów do pracy dla nauczycieli;
  • Szafka do przemieszczania komputerów,
  • 2 projektory multimedialne,
  • 2 tablice interaktywne;
  • wizualizer,
  • zestawy głośników;
  • drukarki, skanery.

Powiększyliśmy swoje zasoby o nowy sprzęt

  1. Zakupiony sprzęt udostępniliśmy uczniom.
  2. Uruchomiony został Internet bezprzewodowy.
  3. W świetlicy udostępnione zostały komputery dla uczniów.
  4. Przeprowadzonych zostało około 250 lekcji z wykorzystaniem TIK.
  5. Organizowaliśmy konkursy miejskie i międzyszkolne przygotowując interaktywne testy: „Bezpieczna droga do szkoły”, „Był sobie człowiek”.
  6. Przeprowadzone zostały lekcje otwarte dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej katowickich szkół – Jak pracować z multibookiem?
  7. Nauczyciele opracowali szereg ciekawych materiałów dydaktycznych do prowadzenia lekcji, które zostały udostępnione w zakładce „Dobre praktyki”.

Zalety programu:

  1. Zadaniem nauczycieli prowadzenie lekcji metodami aktywizującymi z wykorzystaniem TIK zwiększyły poziom motywacji do nauki u ok. 65% uczniów;
  2. Zdaniem nauczycieli zwiększyła się aktywność uczniów na lekcji u ok. 62% uczniów;
  3. Zdaniem nauczycieli u ok. 70% uczniów wzrosło aktywne uczestnictwo wróżnych formach pracy zespołowej;
  4. Ok. 65% uczniów zwiększyło swoją aktywność w zakresie rozwijana zainteresowań;
  5. Rozpoczęliśmy długofalowy proces budowania społeczeństwa informacyjnego.

2015/2016

 Wyposażenie klas w ramach Cyfrowej Szkoły

{tab Projekty w ZSI 2012/2013|red}

 Bezpieczna droga do szkoły

 II Środowiskowe Spotkania Edukacyjne: "W co się bawić?" - wczoraj i dziś na Śląsku

 Kraje Unii Europejskiej od 2004 i 2007 roku

 Sześciolatek w szkole

{tab Dobre praktyki w ZSI 2012/2013|grey}

Edukacja wczesnoszkolna

 Klasa 2: Układanie i rozwiązywanie zadań tekstowych do ilustracji: mnożenie liczb w zakresie 30.

 Klasa 2: Wyszukiwanie informacji na temat wskazanych przez nauczyciela ptaków zimujących w Polsce na stronach WWW. Wykonanie plakatów przedstawiających wybrane ptaki wraz z ich opisem.

 Klasa 2: Zwierzęta z Antarktydy, omawianie lektury „Zaczarowana zagroda”. 

Język polski

 Klasa 4: Kraina języka. Formy czasów.

 Klasa 4: Genealogia dla początkujących - HOSPITACJA DIAGNOZUJACA. Prezentacja do lekcji.

 Klasa 4: Co powinniśmy wiedzieć o redagowaniu tekstu zaproszenia?

                Prezentacja do lekcji: Zaproszenie

 Klasa 5: Wielkanocna radość. Tradycje i zwyczaje wielkanocne.

                Prezentacja do lekcji: Wielkanocne zwyczaje

 Klasa 5: O najsłynniejszym rycerzu średniowiecznym - Zawiszy Czarnym z Garbowa.

 Klasa 6: O codzienności niebanalnie ("Ballada o zejściu do sklepu").

 Klasa 6: Teatrzyk "Zielona Gęś" - w świecie groteski. 

Język angielski

 Klasa 4: Furniture - consolidation (Meble - utrwalenie wiadomości).

 Klasa 4: Ocena zdobytych umiejętności.

 Klasa I: Opis wydarzeń z przeszłości. Chronologia zdarzeń - HOSPITACJA DIAGNOZUJĄCA. Prezentacja do lekcji.


Historia

 Klasa 4: Czytamy mapę i plan.

 Klasa 6: Widmo dyktatorów. 

Przyroda

 Klasa 4: Wyszukiwanie informacji na temat wskazanych przez nauczyciela chorób zakaźnych.

 Klasa 5: Jakie zmiany zachodzą w okresie dojrzewania?

 Klasa 6: Ile przyrody w mojej głowie, tyle się po lekcji dowiem - HOSPITACJA DIAGNOZUJĄCA Prezentacja do lekcji.
Zał
ączniki do lekcji: 1) Kierunki; 2) Mapa pogody; 3) Mapa Katowic; 4) Krzyżówka.

 

 Klasa 6: Krajobraz tajgi i tundry. 

Matematyka

 Klasa 4: Ułamki zwykłe na osi liczbowej.

 Klasa 4: Punkty, proste i odcinki.

 Klasa 4: Cyfry rzymskie.

 Klasa 6: Dodawanie i odejmowanie liczb wymiernych.

 Klasa 6: Prostopadłościany i sześciany.

 Klasa 6: Rozpoznawanie figur przestrzennych. 

Plastyka

 Klasa 5: Wśród greckich świątyń i posągów.

 Klasa 5: Wehikuł czasu do prehistorii. 

Technika

 Klasa 5: Korzystanie ze środków komunikacji publicznej.

 Klasa 5: Prawie wszystko o rowerze.

{tab Wykorzystanie TIK-u na lekcjach|red}

Harmonogram dostępności nauczycieli w II okresie roku szkolnego 2024/2025

Nazwisko i imię

Dzień

Godzina

Baczyńska Agnieszka

Środa

14:35 - 15:35

Bąkowska Agnieszka

Środa

15:25 - 15:55

Bilińska Magdalena

Wtorek

13:45 – 14:45

Biros Wiesława

Piątek

13:45 – 14:45

Blicharska Renata

Wtorek

14:35 – 15:35

Błońska Zofia

Wtorek

13:30 – 14:30

Błotko Małgorzata

Wtorek

14:35 – 15:35

Brodacka Anna

Wtorek

14:35 – 15:35

Brzezina Agnieszka

Środa

12:30 – 13:30

Cecot Ewa

Czwartek

08:00 – 09:00

Chmielowiec Piotr

Czwartek

12:45 – 13:45

Ciesielska Dorota

Środa

14:35 – 15:35

Bury Anna

Wtorek

07:45 – 08:45

Darul Ewelina

Wtorek

07:45 – 08:45

Etryk Irena

Poniedziałek

10:40 – 11:40

Gamrat Anetta

Poniedziałek

09:50 – 10:50

Garncarczyk Dariusz

Wtorek

13:45 – 14:45

Gawlas Barbara

Poniedziałek

14:35 – 15:35

Gawliczek Agnieszka

Poniedziałek

14:35 – 15:35

Gawłowska Barbara

Poniedziałek

12:45 – 13:45

Gemza Agnieszka

Środa

15:30 – 16:30

Golemiec Karolina

Poniedziałek

14:35 – 15:35

Gorzela Damian

Czwartek

12:30 – 13:30

Gorzela Joanna

Poniedziałek

13:45 – 14:45

Grabizna-Kusz Edyta

Piątek

15:35 – 16:35

Guziak Anna

Czwartek

13:30 – 14:30

Iwaniuk Beata

Czwartek

15:35 – 16:35

Jasińska-Sikora Anna

Czwartek

13:35 – 14:35

Juranek Grzegorz

Poniedziałek

13:35 – 14:35

Jurczyk Marta

Środa

14:35 – 15:35

Kacperska Monika

Środa

07:45 – 08:45

Kaczmarczyk Katarzyna

Czwartek

15:20 – 16:20

Kamińska Julia

Środa

13:30 – 14:30

Kaniewska Joanna

Czwartek

08:45 – 09:45

Kłembek Dorota

Czwartek

10:40 – 11:40

Knapik Joanna

Poniedziałek

13:45 – 14:45

Konik-Leszczyńska Anna

Środa

13:45 – 14:45

Konrad Urszula

Wtorek

14:35 – 15:35

Kościołek Aleksandra

Poniedziałek

14:45 – 15:45

Krawiec Marietta

Wtorek

15:30 – 16:30

Kubis-Szlachta Aleksandra

Wtorek

14:30 – 15:30

Kuczmik Ewa

Piątek

13:30 – 14:30

Kukułka Patrycja

Czwartek

12:45 – 13:45

Kwiecień Joanna

Środa

13:30 – 14:30

Kwitek Agnieszka

Czwartek

11:30 – 12:30

Labus Karolina

Czwartek

12:45 – 13:45

Lagierska Danuta

Środa

13:45 – 14:45

Łagódka Agnieszka

Poniedziałek

12:45 – 13:45

Majka Dawid

Środa

08:30 – 08:45

Marcinkowska-Baran Magdalena

Piątek

06:30 – 07:30

Marczuk Justyna

Czwartek

15:35 – 16:35

Maroszek Justyna

Czwartek

14:35 – 15:35

Mizera Bartosz

Czwartek

13:45 – 14:45

Moczko Krzysztof

Środa

12:45 – 13:45

Morawiec Adrian

Środa

15:30 – 16:30

Nowak Zofia

Czwartek

13:30 – 14:30

Ogórek Beata

Środa

07:00 – 08:00

Opuchlik Anna

Czwartek

15:25 – 16:25

Oracz Agata

Wtorek

13:30 – 14:30

Pałka Maria

Poniedziałek

12:30 – 13:30

Pastwa Bożena

Środa

11:35 – 12:35

Prandzioch Aleksandra

Wtorek

12:45 – 13:45

Radziejowska-Kosiak Ilona

Czwartek

15:35 – 16:35

Radzikowska Anna

Środa

15:25 – 15:35

Rydel Amelia

Wtorek

15:25 – 15:55

Siemianowska Emilia 

Poniedziałek

15:30 – 16:30

Skrzyś Aleksander

Czwartek

15:25 – 16:25

Sobek Sandra

Wtorek

07:00 – 08:00

Sokołowska-Brodowy Beata

Czwartek

11:30 – 12:30

Sordyl Katarzyna

Wtorek

12:45 – 13:45

Szota Anetta

Czwartek

13:30 – 14:30

Szydłak Ewelina

Wtorek

14:35 – 15:35

Trembaczowska-Brom Katarzyna

Poniedziałek

14:30 – 15:30

Walaszczyk-Szkutnik Karolina

Poniedziałek

12:45 – 13:45

Waloszczyk Dariusz

Poniedziałek

13:45 – 14:45

Warwas Agata

Poniedziałek

13:45 – 14:45

Wodarczyk Elżbieta

Czwartek

15:30 – 16:30

Zabielska Dorota

Poniedziałek

14:35 – 15:35

Zaczyk Andrzej

Poniedziałek

16:00 – 16:30

Żak Milena

Poniedziałek

11:30 – 12:30

Dziecko chce być dobre.
Jeśli nie umie - naucz,
jeśli nie wie - wytłumacz,
jeśli nie może - pomóż...
Janusz Korczak

Logopeda w szkole

Logopeda to specjalista zajmujący się profilaktyką, diagnozowaniem oraz terapią wad i zaburzeń mowy.

Zadania logopedy:

  1. Podejmowanie działań profilaktycznych zapobiegających powstawaniu wad i zaburzeń mowy.
  2. Wspieranie działań profilaktycznych, w tym, zakresie nauczycieli.
  3. Przeprowadzenie badań przesiewowych w celu ustalenia mowy uczniów.
  4. Diagnoza logopedyczna uczniów wyłonionych podczas badań wstępnych.
  5. Organizowanie pomocy logopedycznej.
  6. Prowadzenie indywidualnej  oraz grupowej terapii logopedycznej.
  7. Współpraca terapeutyczna z rodzicami.
  8. Kierowanie wybranych uczniów do specjalistów z zakresu medycyny (laryngologii, stomatologii) i dziedzin pokrewnych (psychologii, pedagogiki).

We wrześniu przeprowadzane są przesiewowe badania logopedyczne w oddziałach klasowych oraz konstruowane indywidualne programy terapii mowy. Zajęcia prowadzone są od października, indywidualnie lub grupowo w zależności od potrzeb dzieci.

Czas trwania terapii oraz jej efektywność zależy od przyczyn i stopnia zaburzenia mowy, jak również od współpracy terapeuty z rodzicami. Konieczne są systematyczne, codzienne ćwiczenia z dzieckiem w domu trwające około 10 –15 minut.

EDLogopedy 

6 marca obchodzimy Europejski Dzień Logopedy

Europejski Dzień logopedy jest obchodzony 6 marca we wszystkich krajach Unii Europejskiej. Pomysłodawcą wydarzenia była w 2004 r. organizacja CPLOL zrzeszająca logopedów z całej Europy, chcąc w ten sposób podnieść rangę zawodu oraz zwrócić uwagę na problemy w komunikowaniu się. W Polsce święto obchodzone jest od 2007 r. W tym dniu organizowane są wydarzenia oraz inicjatywy zwracające uwagę na niepoprawną wymowę oraz zaburzenia językowe.

  • Szkoła Podstawowa nr 58 z Oddziałami Integracyjnymi im. Marii Dąbrowskiej w Katowicach

Afazja

YouTube Sport

YouTube channel

Facebook

Archiwum Galerii

Blog świetlicy

Blog SKO

Dziennik elektroniczny

Rekrutacja

Mapa witryny

Odwiedzający

8531918
DzisiajDzisiaj2526
WczorajWczoraj4216
W tym tygodniuW tym tygodniu6742
W tym miesiącuW tym miesiącu100000
OgółemOgółem8531918

Właśnie teraz

Odwiedza nas 415 gości oraz 0 użytkowników.

Logowanie