Sprawozdanie z wizyty na Łotwie w lutym 2018 roku.
Sprawozdanie z wizyty partnerskiej w naszej szkole 20 - 24 lutego 2017 roku.
Sprawozdanie z wizyty partnerskiej w naszej szkole 16 - 20 października 2017 roku.
"Dźwięki wokół Nas"
Nasza Szkoła od 1 września 2016 roku uczestniczy jako partner w realizacji projektu finansowanego przez Unię Europejską. Projekt nosi nazwę „Sounds Around Us” (Dźwięki wokół Nas), a jego tematyka dotyczy, jak sama nazwa wskazuje, dźwięku rozumianego jako zjawisko fizyczne i muzyczne. Projekt adresowany jest dla uczniów klas 4-7 szkoły podstawowej. Głównym koordynatorem projektu jest Rowan Gate Primary School, szkoła podstawowa dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi z Wellingborough w Wielkiej Brytanii. Ponadto w projekcie uczestniczą też szkoły z Litwy i Łotwy.
Oto opis działań, jakie podejmowaliśmy do tej pory w ramach tego projektu.
Sprawozdanie z wizyty partnerskiej w Kelme na Litwie.
REGULAMIN REKRUTACJI I UCZESTNICTWA W PROJEKCIE „SOUNDS AROUND US”
Sprawozdanie z wyjazdu organizacyjnwgo do Wellingborough w Wielkiej Brytanii
- 31.10 - 4.11.2016
Działania w ramach Eramus+ 2016
O projekcie
Adresaci: klasy 4-6 szkoły podstawowej
Czas realizacji: wrzesień 2016 r. – czerwiec 2018 r.
Wizyty (mobilności): z podziałem na uczniów i nauczycieli:
- Październik 2016 -Wielka Brytania - 5 dni, 6 osób: po 2 nauczycieli z Polski, Litwy i Łotwy
- Luty 2017 – Polska - 5 dni - 14 osób: po 2 nauczycieli z Wielkiej Brytanii, Litwy i Łotwy oraz 4 uczniów z Litwy i 4 uczniów z Łotwy
- Maj 2017 – Litwa - 5 dni -18 osób: po 2 nauczycieli z Wielkiej Brytanii, Polski i Łotwy, po 4 uczniów z Wielkiej Brytanii, Polski i Łotwy
- Październik 2017 - Polska - 5 dni -20 osób: po 2 nauczycieli z Wielkiej Brytanii, Litwy i Łotwy oraz po 4 uczniów z Litwy i z Łotwy oraz 6 uczniów z Wielkiej Brytanii
- Luty 2018 – Łotwa - 5 dni - 18 osób - po 2 nauczycieli z Wielkiej Brytanii, Polski i Litwy, po 4 uczniów z Wielkiej Brytanii, Polski i Litwy
- Maj 2018 - Wielka Brytania - 5 dni - 18 osób - po 2 nauczycieli z Polski, Litwy i Łotwy oraz po 4 uczniów z Polski, Litwy i Łotwy
- Czerwiec 2018 – Łotwa - po 2 nauczycieli z Wielkiej Brytanii, Polski i Litwy.
Nasz projekt „Sounds Around Us”, czyli „Dźwięki Wokół Nas” łączy w sobie naukę o otaczającym świecie, technologię informacyjno-komunikacyjną i muzykę, aby nauczyć dzieci planować i projektować oraz wspierać i rozwijać ich kreatywność. Oprócz naszej szkoły, w projekcie biorą udział jeszcze trzy szkoły: z Wielkiej Brytanii, Litwy i Łotwy.
Planowane działania edukacyjne dla dzieci:
- Zbadanie powiązań pomiędzy energią elektryczną i dźwiękiem / wynalazki związane z dźwiękiem
- Muzyka zasilana energią elektryczną - odkrywanie muzyki jako formy komunikacji, która może zmienić sposób w jaki czujemy, myślimy i działamy; odkrywanie i tworzenie dźwięku za pomocą nowych technologii - TIK
- Programowanie Rytmu - TIK
- Kompozycja- napisanie piosenki o dźwiękach - Muzyka
- Rozumienie muzyki - odkrywanie i reagowanie na dzieła znanych kompozytorów z wykorzystaniem instrumentów elektronicznych – muzyka.
Cele:
- Stworzenie atmosfery przyjaźni i solidarności wśród europejskich dzieci podczas pracy nad tymi samymi tematami projektu.
- Wdrażanie do pracy zespołowej dzieci w każdym z krajów partnerskich oraz tworzenie dźwięków / muzyki, które łączą umiejętności i kreatywność.
- Uświadomienie dzieciom różnorodności kulturowej Europy wprowadzając wiedzę o krajach partnerskich poprzez gry, muzykę itp.
- Stworzenie dzieciom możliwości poznania zwyczajów i tradycji innych krajów za pośrednictwem wyjazdów oraz z wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych.
- Zwiększenie umiejętności posługiwania się technologią informacyjno-komunikacyjną przez uczniów poprzez użycie Skypa, Facebooka, e-maile i stronę w eTwinning.
- Zmotywowanie uczniów do nauki, za pomocą innowacyjnych i kreatywnych metod nauczania.
- Uświadomienie znaczenia i przyjemności uczenia się przyrody i technologii informacyjno-komunikacyjnych.
- Podczas projektu nauczyciele będą mieli możliwość poszerzenia swoich horyzontów poprzez kontakty z zagranicznymi kolegami, porównanie praktyk oraz dzielenie się wiedzą. Projekt ten zwiększy ich motywację do pracy poprzez wymianę dobrych praktyk nauczania i oceny.
Praca nad projektem:
Zaplanowanych zostało pięć zadań edukacyjnych dla uczniów, jak również pięć szkoleń dla nauczycieli. Każdej szkole przydzielono organizację jednego z planowanych działań. w Polsce odbędzie ewaluacja rozwoju działań projektowych po pierwszej połowie realizacji projektu. Zmierzymy się z wszelkimi napotkanymi dotychczas problemami, takimi jak np. komunikacja.
Przewidywane efekty:
- Projekt będzie przygotowaniem dla uczniów do życia społecznego i zawodowego, stymulując ich kreatywność, spontaniczność, kompetencje TIK, umiejętności językowe i pracę w wielokulturowym towarzystwie.
- Pod koniec tego projektu chcielibyśmy zobaczyć postępy w wynikach dzieci w nauce przyrody i informatyki. Mamy nadzieję osiągnąć przynajmniej 10% postęp w porównaniu z poprzednimi latami.
- Pod koniec realizacji projektu mamy nadzieję na zwiększenie zainteresowania dzieci, zwłaszcza dziewcząt nauką przyrody i informatyki poprzez włączanie ich w działania międzyprzedmiotowe, gdyż dziewczęta w wielu krajach europejskich osiągają wyniki poniżej swoich możliwości w zakresie informatyki i nauk ścisłych. Działania z wykorzystaniem muzyki powinny być bardzo motywujące dla wszystkich dzieci.
- Rodzice będą mieli możliwość większego zaangażowania w życie swoich dzieci, zwłaszcza na obszarach o niekorzystnych warunkach ekonomicznych.
- Wyniki wdrażanych działań będą zamieszczane na stronie każdej z partnerskich szkół, (jeśli posiadają one własne strony internetowe) lub na TwinSpace.
Koordynator:
mgr Katarzyna Pastuszka, mgr Dariusz Waloszczyk