Aleja Bolesława Krzywoustego 11, 40-870 Katowice     32 254 36 79      sekretariat@sp58katowice.pl  
rodo   vulcan       bip logo  

Tablica informacyjna. Dofinansowanie w SP 58.

Rządowe programy realizowane w szkole.

Współpraca miasta Katowice z organizacją UNICEF.

Programy i projekty realizowane w naszej szkole.

Doradztwo zawodowe. Wybór szkoły. Oferty szkół.

Poznaję - planuję - wybieram. Mapa karier.

"afazJA - możeMY", "WychodziMY poza schemaTY"

Innowacje nauczycieli - inkubator Popojutrze 2.0.

     Europejski Dzień Sportu to wyjątkowe wydarzenie, które na stałe wpisało się w kalendarz naszej szkoły. W tegorocznej edycji udział wzięło aż 140 dzieci z klas 1–3, które z ogromnym zaangażowaniem uczestniczyły w różnorodnych aktywnościach sportowych i edukacyjnych.
     Celem wydarzenia była promocja aktywnego trybu życia, zdrowej rywalizacji i integracji poprzez sport. Uczniowie mieli okazję sprawdzić swoje siły w różnych konkurencjach ruchowych – rywalizowali sportowo: biegali, ćwiczyli, pływali, grali, a przy tym doskonale się bawili. Zajęcia zostały zaplanowane tak, aby każdy mógł znaleźć coś dla siebie, bez względu na poziom sprawności fizycznej. Co ważne, sportowe emocje nie kończyły się w sali gimnastycznej czy na pływalni. W ramach zajęć przedmiotowych dzieci liczyły, rozwiązywały zadania matematyczne związane z ruchem i zdrowiem, a także uczyły się, łącząc aktywność fizyczną z nauką w kreatywny sposób.
     Europejski Dzień Sportu pokazał, że ruch to nie tylko zdrowie, ale też radość, współpraca i świetna zabawa. Dziękujemy wszystkim uczniom i nauczycielom za aktywny udział oraz pozytywną energię!

Zdjęcia można zobaczyć w naszej Galerii, a wszystkie filmiki i shortsy na szkolnym kanale YouTube.

#ESSD2025 #BeActive #ESSDPoland #ESSDPoland2025 #RuchowyPlanLekcji
@EuropejskiDzienSportuSzkolnego @essdeurope @UNICEFPoland

Ewa Kuczmik  

     Dnia 22 września klasy 2a, 2d i 3a wybrały się na wycieczkę do Krakowa. W podróż wybraliśmy się pociągiem, co dla wielu uczniów było niesamowitą atrakcją. Po dotarciu udaliśmy się do Muzeum - Podziemia Rynku Głównego w Krakowie. Mieliśmy możliwość poznać historię Krakowa, a także zobaczyć, jak wyglądało podziemne życie mieszkańców. Wzięliśmy również udział w warsztatach, gdzie bawiliśmy się w archeologów i wykopywaliśmy znaleziska. Po wyjściu z muzeum odsłuchaliśmy krakowski hejnał i udaliśmy się na Wawel, i weszliśmy do Smoczej Jamy - legendarnej jaskini. Na koniec zobaczyliśmy ziejącego Smoka Wawelskiego, przypomnieliśmy sobie legendę i kupiliśmy pamiątki. To był bardzo udany dzień! :)
Zdjęcia można zobaczyć w Galerii.

Wychowawcy 

Zachęcamy do zapoznania się z informacjami przydatnymi dla Rodziców.

Dla rodziców

WEBINARY- Strefa Dobrych Emocji Fundacja Fine, ZPE
https://zpe.gov.pl/b/wbinary---strefa-dobrych-emocji-fundacja-fine/PJBBSQRah

Postawy i oddziaływania dorosłych w przeciwdziałaniu przemocy rówieśniczej. Tomasz Garstka. ORE
Postawy i oddziaływania dorosłych w przeciwdziałaniu przemocy rówieśniczej

Dobrze ze złością. Jak wspierać dzieci i młodzież w konstruktywnym radzeniu sobie ze złością. Katarzyna Zawisza-Mlost (2021), ORE
Dobrze ze złością. Jak wspierać dzieci i młodzież w konstruktywnym radzeniu sobie ze złością

Zagrożenia pornografią. Zagrożenia rozwoju psychoseksualnego związane z dostępem do treści pornograficznych. Leszek Putyński (2015) (szkoły ponadpodstawowe), ORE
Zagrożenia pornografią. Zagrożenia rozwoju psychoseksualnego związane z dostępem do treści pornograficznych

Zarządzanie emocjami. Krok w stronę zdrowia psychicznego. Marta Jankowska (2020), ORE
Zarządzanie emocjami. Krok w stronę zdrowia psychicznego

W stresie. Strategia oswajania. Jagoda Sikora (2024), ORE
W stresie. Strategia oswajania

Zagrożenia w Internecie. Zapobieganie – reagowanie. Seksting. NASK. ORE. (broszura)
Zagrożenia w Internecie. Zapobieganie – reagowanie. Seksting.

Zagrożenia w Internecie. Zapobieganie – reagowanie. Gry komputerowe. NASK. ORE. (broszura)
Zagrożenia w Internecie. Zapobieganie – reagowanie. Gry komputerowe

Zagrożenia w Internecie. Zapobieganie – reagowanie. Cyberprzemoc. Cześć 1. NASK. ORE. (broszura)
Zagrożenia w Internecie. Zapobieganie – reagowanie. Cyberprzemoc. Cześć 1

Zagrożenia w Internecie. Zapobieganie – reagowanie. Cyberprzemoc. Cześć 2. NASK. ORE. (broszura)
Zagrożenia w Internecie. Zapobieganie – reagowanie. Cyberprzemoc. Cześć 2

Poradnik pierwsza pomoc emocjonalna, Fundacja Życie warte jest rozmowy
https://backend.zwjr.pl/media/attachments/Pierwsza_pomoc_emocjonalna_PzkRQHs.pdf

„ W sieci wyzwań. Sztuka wychowania w cyfrowym świecie”- poradnik dla rodziców. NASK
„W sieci wyzwań. Sztuka wychowania w cyfrowym świecie”

Podcasty „Cyfrowe wieczory dla rodziców” NASK
https://www.youtube.com/@saferinternetpolska
https://www.youtube.com/@CyberprofilaktykaNASK

Jak i gdzie zgłosić przestępstwo popełnione w Internecie? NASK
Ulotka

Szkoly Pelne Talentow

    Dnia 19.09.2025 uczniowie wzięli udział w Sprzątaniu Świata”. Porządkowane były tereny na Osiedlu Tysiąclecia. Celem akcji było kształtowanie u uczniów odpowiedzialności za środowisko naturalne, jak również  usunięcie odpadów z otoczenia, w którym żyjemy. Uczestnicy wyposażeni zostali przez Urząd Miasta Katowice Wydział Kształtowania Środowiska w worki na śmieci oraz rękawice. Dziękujemy Urzędowi Miasta Katowice za wsparcie.

Renata Blicharska  

Sprzatanie1  Sprzatanie2

    Powoli zaczniemy się uczyć 🔡nowych zasad ortografii polskiej🔠. Zainteresowanych odsyłam na stronę Rady Języka Polskiego (załączniki 1 i 2).

📗Szkolne przykłady 🕗

📙Posłuchaj 📣

📘Językowznawcy odpowiadają na pytania 🗣️

Magdalena Bilińska 

    W dniach 16 i 18 września klasy 2a i 3a udały się do Uniwersyteckiego Miasteczka Naukowego na warsztaty "Lukrolandia" w ramach Przystanku Wyobraźnia.
W czasie warsztatów uczniowie przenieśli się do bajkowej krainy, gdzie każde zadanie pobudzało wyobraźnię i zmysły, rozwijało kreatywność, motorykę małą i wzmacniało współpracę w grupie. A wszystko to w oparciu o metodę Storyline, która angażuje dzieci w tworzenie historii, buduje ich sprawczość i sprawia, że nauka staje się niezapomnianą przygodą. Zwieńczeniem słodkiej wyprawy było zaprojektowanie i udekorowanie własnych pierników z użyciem najprawdziwszego lukru królewskiego i rękawów cukierniczych.

Aleksandra Kubis-Szlachta  

lukrolandia1  lukrolandia2

  • Szkoła Podstawowa nr 58 z Oddziałami Integracyjnymi im. Marii Dąbrowskiej w Katowicach

Afazja

YouTube Sport

YouTube channel

Facebook

Archiwum Galerii

Blog świetlicy

Blog SKO

Dziennik elektroniczny

Rekrutacja

Mapa witryny

Odwiedzający

9349799
DzisiajDzisiaj121
WczorajWczoraj5270
W tym tygodniuW tym tygodniu56108
W tym miesiącuW tym miesiącu100000
OgółemOgółem9349799

Właśnie teraz

Odwiedza nas 481 gości oraz 0 użytkowników.

Logowanie