al. Krzywoustego 11, 40-870 Katowice 32 254 36 79 sekretariat@sp58katowice.pl |
Rekrutacja 2025/2026 - obwód szkoły i terminy naboru.
W ubiegłym tygodniu uczniowie oddziału 1a wybrali się na wycieczkę do Muzeum Górnośląskiego Parku Etnograficznego w Chorzowie na zajęcia w ramach cyklu „Cztery pory roku” – „Zwyczaje Wielkanocne”. Czekała na nas ciekawa lekcja na temat wiosennych świąt na dawnej wsi oraz jej tradycji. Z ciekawością słuchaliśmy o lanym poniedziałku - dzisiaj znanym jako śmigus-dyngus! Dawniej były to dwa odrębne święta: śmigusem zwano symboliczne smaganie witkami wierzbowymi po nogach i oblewanie zimną wodą, co miało związek z wiosennych oczyszczeniem. Dyngus z kolei polegał na wykupieniu się od oblewania wodą. Gdy panna nie chciała być ani smagana gałązkami, ani oblewana, mogła wykupić się przez podarek tradycyjnej pisanki lub innego przysmaku ze świątecznego stołu.
Na koniec starą metodą malowania woskiem wykonaliśmy piękne pisanki oraz zwiedziliśmy zabytkowe obiekty, między innymi: starą szkołę, młyn i kuźnię znajdujące się na terenie Skansenu.
Zdjęcia można zobaczyć w Galerii.
Emilia Kaczoch
W ramach projektu Serdeczna Karteczka w marcu odbyło się spotkanie z harcerką Stanicy Wodnej Maroko, która nieco przybliżyła uczniom, na czym polega harcerstwo, a także odpowiedziała na ważne pytanie: Co robi się w harcerstwie? Dzięki spotkaniu wiemy już, że bycie harcerzem to bardzo ważne i odpowiedzialne zadanie, a wyzwania stawiane dzieciom przynoszą niezapomniane przeżycia i wspomnienia: wędrówki, gry terenowe, zajęcia survivalowe, nocowania i wiele innych. Harcerze i harcerki zdobywają kolejne stopnie oraz sprawności mistrzowskie, które uczennice z 2a dumnie zaprezentowały na swoich mundurach. Dziękujemy za spotkanie i miejmy nadzieję, do zobaczenia wkrótce! A wszystkich zainteresowanych zapraszamy do Harcerskiej Stanicy Wodnej Maroko!
Emilia Kaczoch
W środę 29 marca w naszej szkole została przeprowadzona debata z udziałem uczniów oraz zaproszonych nauczycieli. Tematem było budowanie klimatu w szkole oraz relacje nauczyciel - uczeń. Uczniowie mieli możliwość zadawania pytań i uzyskania odpowiedzi na nurtujące ich problemy. Wykazali się dużą kulturą słowa i aktywnością.
Niestety, temat nie został w pełni wyczerpany z powodu ograniczeń czasowych, dlatego przymierzamy się do kolejnego spotkania :).
Aleksandra Robaszkiewicz
Zajęcia taneczne z Magic Sport
Uczniowie naszej szkoły wzięli udział we wtorkowym maratonie tanecznym organizowanym przez katowicką szkołę tańca MAGIC SPORT! Zajęcia rozpoczęły się od krótkiej rozgrzewki, po której rozpoczęliśmy taneczną przygodę! Uczniowie poznali elementy choreografii tańca współczesnego, którą na koniec odtańczyli wraz z prowadzącymi. A to wszystko przy dźwiękach muzyki nowoczesnej, przy której nogi same rwały się do tańca, nie tylko dzieciom 😊. Było dynamicznie, energicznie i baaardzo wesoło! 😊 Zdjęcia można zobaczyć w Galerii.
Czy wiesz, że:
Emilia Kaczoch
Uczniowie oddziału 1a w ramach cyklu „Kino Kosmos dla dzieci” uczestniczyli w warsztatach poświęconych pracy na planie filmowym. Dowiedzieliśmy się między innymi: kto wchodzi w skład ekipy filmowej, co to jest film, plan filmowy, do czego służy kadr, czym zajmuje się scenarzysta, kamerzysta, aktorzy oraz inne osoby pracujące przy powstawaniu filmu. Podczas warsztatów poznaliśmy nazwy urządzeń wykorzystywanych do produkcji filmu, odgrywaliśmy scenki oraz dowiedzieliśmy się, co znaczy klaps filmowy i jak prawidłowo „klapać”! Każdy uczeń mógł poczuć się jak prawdziwy reżyser!
Po warsztatach obejrzeliśmy film pt. „Biuro Detektywistyczne Lassego i Mai. Tajemnica Skorpiona”, a cała sala filmowa była tylko dla nas. To na pewno nieostatnie nasze odwiedziny w kinie „Kosmos”!
Emilia Kaczoch
W ostatnich tygodniach w ramach programu „Otwarte drzwi” w szkole odbyły się zajęcia z druku 3D dla uczniów klas 1-3. Uczniowie podczas zajęć poznali program Tinkrecad i utworzyli w nim swoje pierwsze projekty. Efekty ich pracy można zabaczyć na zdjęciach :).
Zachęcamy do kontynuowania pracy na https://www.tinkercad.com/dashboard i przesyłania swoich projektów do druku.
#LaboratoriaPrzyszłości
W miniony weekend nastąpiło oficjalne zakończenie projektu Arete Part 2. Na zakończenie, odbywające się w Brukseli, zaproszeni zostali wybrani nauczyciele spośród wszystkich krajów realizujących zadania projektowe. Prócz podsumowania projektu i omówienia wniosków nauczyciele wzięli udział w kilku warsztatach:
Wieczorem był czas na integrację i wspólne zwiedzania miasta. Podsumowując... Poszerzyłam swoją wiedzę merytoryczną, poznałam ciekawe metody prowadzenia lekcji z wykorzystaniem korelacji międzyprzedmiotowej, nawiązałam nowe znajomości i już myślę nad nowymi projektami.
Sandra Jakubowska