AUTORSKI PROJEKT EDUKACYJNO-PROFILAKTYCZNY
MEDIATOR
Autorzy projektu:
mgr Dariusz Garncarczyk
mgr Katarzyna Drzewiecka-Tymkiewicz
Nauczyciel w swojej pracy bardzo często staje jako arbiter w wielu konfliktach pomiędzy uczniami. Z racji swojej pozycji przedstawia on swoje argumenty, ocenia sytuacje oraz gani niewłaściwe zachowania, rzadko zagłębiając się w istotę danego konfliktu. Rozwiązanie danego konfliktu przez nauczyciela, jeżeli nawet jest najlepsze z możliwych, zawsze jest traktowane przez ucznia jako to narzucone i nie powoduje ono u ucznia głębszej refleksji nad własnym zachowaniem w konkretnej sytuacji, a co za tym idzie, nie przynosi efektu w postaci zmiany zachowania w przyszłości.
Warto więc zastanowić się, co by się stało, gdyby sprawy uczniów oddać im samym, przynajmniej w pewnej części, a mianowicie w kwestii rozwiązywania konfliktów?
Program ten ma na celu przekazanie wiedzy i wykształcenie umiejętności niezbędnych do pokojowego oraz skutecznego rozwiązywania konfliktów wewnątrzklasowych i wewnątrzszkolnych.
CELE SZCZEGÓŁOWE
- nabycie przez uczniów wiedzy i umiejętności z zakresu mediacji, asertywności, komunikacji, rozpoznawania oraz radzenia sobie z emocjami;
 - utrwalenie pozytywnych wzorców rozwiązywania konfliktów;
 - ograniczenie agresji w szkole i w środowisku wokół szkoły;
 - skuteczniejsze i szybsze rozpoznawanie problemów młodzieży;
 - ukształtowanie u uczniów postawy samorządności;
 - budowanie u uczniów świadomości o możliwościach samodzielnego rozwiązywania problemów;
 - kształtowanie postaw obywatelskich;
 - rozwijanie u uczniów wrażliwości na problemy ich otaczające.
 
Spotkania MEDIATORÓW – środy godz. 17.00
                      
              
          
            
              
          
            
              
          
            
            
            
            
            
                
            
            
            
            
            
		    
            
            
            
            
            
		    
            
            
            
            
            
		    
            
            
            
            
            
		    
            
            
            
            
            
		    
					
					
					
					
					
					
					
					
					
					
					
					
					
					
					
					
					
					
					
					
					
					
					
					
					
					
					
					
					
					
					
					



