INFORMACJE O PROJEKCIE:
Do koniecznych warunków realizacji programu należą:
- Zasięgnięcie opinii Rady Rodziców i Samorządu Uczniowskiego w sprawie zakupu książek.
- Podjęcie współpracy z biblioteką publiczną w zakresie konsultowania planowanych zakupów książek oraz wymiany informacji o imprezach promujących czytelnictwo.
- Zorganizowanie co najmniej 1 wydarzenia promującego czytelnictwo z udziałem uczniów.
- Uwzględnienie tematyki wpływu czytania na rozwój dzieci podczas zorganizowanego przez szkołę co najmniej jednego spotkania z rodzicami.
- Zrealizowanie co najmniej jednego projektu edukacyjnego na oddział w szkole z wykorzystaniem księgozbioru biblioteki szkolnej.
- Dostosowanie organizacji pracy bibliotek szkolnych do potrzeb uczniów, w szczególności poprzez umożliwienie im wypożyczenia książek również na okres ferii zimowych i letnich (nie oznacza to, że biblioteka będzie w tych okresach czynna dla czytelników).
- Uwzględnienie potrzeb uczniów niepełnosprawnych w planowanych zakupach książek.
W ramach pozyskanych środków zostaną zakupione:
- książki będące nowościami wydawniczymi;
- nowe egzemplarze lektur obowiązkowych i nadobowiązkowych;
- książki obrazkowe;
- książki z powiększoną czcionką;
- książki uwzględniające potrzeby osób niepełnosprawnych;
- siedziska / kanapa / pufy
- regały.
Wraz ze złożeniem wniosku o udział w #NPRC2.0 szkoła zobowiązała się do zrealizowania między innymi następujących zadań:
- upowszechniania czytelnictwa, rozwijania kompetencji czytelniczych wśród młodzieży poprzez promowanie rozwoju czytelnictwa, w tym zakup nowości wydawniczych;
- propagowania czytelnictwa w szkole poprzez lekcje głośnego czytania, konkursy, gazetki, włączanie się do krajowej akcji „Cała Polska czyta dzieciom”, „Narodowe Czytanie”;
- udziału w imprezach czytelniczych i konkursach o zasięgu ogólnopolskim i lokalnym, jak również szkolnym;
- organizacji w szkole Ogólnopolskiego Dnia Głośnego Czytania, Międzynarodowego Dnia Książki i Praw Autorskich, Dnia Bibliotekarzy i Bibliotek;
- współpracy z Miejską Biblioteką Publiczną;
- organizacji konkursów;
- kształtowania pozytywnego wizerunku biblioteki szkolnej w środowisku szkolnym i lokalnym.
Aleksandra Kubis-Szlachta