W ramach realizacji wyżej wymienionego cyklu odbyły się kolejne zajęcia integrujące uczniów klasy 2d i 3c pod tytułem: „Polskie tradycje – wielkanocny mazurek”. Miały one na celu :
- wdrożenie do kultywowania tradycji
- usprawnienie motoryki małej
- wzbogacenie wiedzy oraz słownictwa związanego z Wielkanocą
- wdrażanie do współpracy zespołowej zgodnie z określonymi regułami
- wyzwalanie kreatywności oraz umiejętności praktycznych
- doświadczanie tradycji wszystkimi zmysłami.
Kolejne wspólne zajęcia wprowadziły uczniów klas 2d i 3c w tradycje świąteczne poprzez doświadczenie.
Zanim rozpoczęliśmy dekorowanie mazurka, pani Dorota Michalewicz wprowadziła dzieci w historyczne źródło pochodzenia mazurka – wyruszyliśmy do Turcji dzięki ciekawej prezentacji multimedialnej.
Po takim wstępie czas zacząć zajęcia praktyczne. Każdy uczeń zgodnie z instrukcja prowadzących wykonał własnego mazurka.
Etap 1. Smarujemy, wcześniej upieczony spód mazurka, płynną czekoladą.
Etap 2. Posmarowany mazurek każdy uczeń samodzielnie dekoruje.
Etap 3. Prezentacja mazurków.
W tak ciekawy sposób zdobyta wiedza nie tylko łatwiej zapada w pamięć, ale na dłużej pozostaje w pamięci dzieci jako wspaniała tradycja wielkanocna, którą dzieci będą kultywować.
Opracowały i przeprowadziły:
B. Gawlas i D. Michalewicz