Uczniowie klasy 2d i 3c, pracując metodami rewalidacyjnymi, w szczególnie przystępny sposób zdobywają wiedzę . Po zajęciach, dotyczących świątecznych tradycji, nadszedł czas na utrwalenie i sprawdzenie zdobytej wiedzy.
Temat zajęć: Polskie tradycje. Wielkanocna krzyżówka.
Cele:
- Usprawnianie organizacji przestrzennej oraz koordynacji oko- ręka.
- Usprawnianie analizatora wzrokowego w zakresie syntezy i analizy.
- Wdrażanie do kultywowania tradycji.
- Wzbogacanie wiedzy oraz słownictwa związanego z Wielkanocą.
- Wdrażanie do pracy zespołowej prowadzonej zgodnie z określonymi regułami.
Uczniowie pełni zapału i zaciekawieni przystąpili do zajęć, które coraz bardziej integrują zespoły. Jak zwykle po miłym rozpoczęciu zajęć (przywitaniu, obdarowaniem się komplementem wywołującym pozytywną energię) dzieci wysłuchały zadań i obowiązujących reguł podczas pracy.
Prowadzące rozdały krzyżówki, które uczniowie samodzielnie rozwiązywali.
Miło było przyglądać się pracy dzieci, które z pełnym zaangażowaniem zaczęły wykonywać polecenia, samodzielnie czytając i pisemnie odpowiadając na pytania.
Jak zwykle zajęcia zakończone zostały niespodzianką, po uprzednim wspólnym sprawdzeniu zadania. Kolejny raz przekonaliśmy się, że praca w zespole jest ciekawsza i przyjemniejsza, a wspólne zajęcia są niezbędne do pełnej integracji grup i akceptacji drugiej osoby.
Opracowały i przeprowadziły
B. Gawlas i D. Michalewicz