al. Krzywoustego 11, 40-870 Katowice     32 254 36 79      sekretariat@sp58katowice.pl  
rodo   vulcan         bip logo  

Rekrutacja 2024/2025 - zarządzenia i terminy naboru.

Zapraszamy do naszej szkoły. Czekamy na Was :)

Tablica informacyjna. Dofinansowanie w SP 58.

Rządowe programy realizowane w szkole.

Współpraca miasta Katowice z organizacją UNICEF.

Programy i projekty realizowane w naszej szkole.

Doradztwo zawodowe. Wybór szkoły. Oferty szkół.

Poznaję - planuję - wybieram. Mapa karier.

"afazJA - możeMY", "WychodziMY poza schemaTY"

Innowacje nauczycieli - inkubator Popojutrze 2.0.

Moja kondycja na medal

W ramach działań Szkoły Promującej Zdrowie chcemy zachęcić uczniów do wzięcia udziału w akcji „Moja kondycja na medal”. Akcja ta ma na celu pokazanie w jaki sposób uczniowie zwiększają swoją aktywność fizyczną.

Uczniowie:

  1. Wybierają swoją ulubioną aktywność fizyczną lub dyscyplinę sportową, którą uprawiają poza szkołą.
  2. Dokumentują swoją prezentację zdjęciami na kartce A4 z krótkim opisem tej dyscypliny lub aktywności fizycznej i przynoszą do szkoły do p. D. Lagierskiej lub p. K. Labus do 30 kwietnia 2022.
  3. Najciekawsze opisy i prezentacje zostaną nagrodzone.

WYNIKI KONKURSU „MOJA KONDYCJA NA MEDAL”

ZŁOCI MEDALIŚCI

Nadia Napióra 7c
Hanna Gerej 1a
Hanna Bleczarczyk 1c
Liliana Chmielowska 1a
Dominik Wijas 6b

SREBRNI MEDALIŚCI

Zofia Ganczarczyk 8d
Agata Czerwonka 3a
Bartek Gałkiewicz 2b
Liliana Bernaś 1a
Alicja Grabowska 1a
Zofia Jama 1a

Zamieszczamy artykuł pani Renaty Kut-Piątek (pedagoga szkolnego z SP z Dębicy)
o tematyce związanej z obecnym w naszej szkole
Tygodniem Konstruktywnej Pochwały.

Renata Kut-Piątek

"Rola mądrej pochwały i twórczej krytyki w wychowaniu"

Jak sprawić, żeby dziecku chciało się chcieć? To marzenie każdego nauczyciela (i wielu rodziców) w sytuacji, gdy dziecko odmawia współpracy, nie podejmuje zadań, nie chce się angażować w proponowane działania. Jak pracować z dzieckiem, aby takich sytuacji uniknąć? Doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, że przecież wszystkie dzieci rodzą się z potencjałem geniusza. Jak sprawić, aby tylko chciały i mogły to wykorzystać?! Dwie stosowane zazwyczaj w tej sytuacji metody to: pochwała-ważna rzecz w wychowaniu, a także krytyka. Jednak jak to robić, aby działania były skuteczne ?

Jak budować pozytywny obraz samego siebie u dziecka?

To pytanie często się pojawia w rozmowach z rodzicami. Z jednej strony obawiamy się być zbyt surowi, z drugiej strony nie chcemy być zbyt pobłażliwi. Dlatego zebrałam najważniejsze porady dotyczące tego zadania. Wyobraź sobie taką sytuację. Idziesz na przyjęcie, jednak w ostatniej chwili dziecko wylało na Ciebie kubek soku. Musiałaś się więc przebrać. Założyłaś to, co było pod ręką i nie wymagało prasowania, a rezultat uważasz za dość dziwaczny. Jednak na przyjęciu podchodzi znajomy i mówi: "Wyglądasz niezwykle elegancko, podziwiam Twoją dbałość o szczegóły". Jaka myśl przyjdzie ci do głowy? Inna sytuacja. Wyobraź sobie, że fatalnie gotujesz. Poszłaś jednak na kurs gotowania. Pewnego dnia zaprosiłaś gości i, aby mieć pewność, że wszystko wyjdzie dobrze, zabrałaś się za gotowanie z samego rana. Napracowałaś się straszliwie. Jeden z gości chwali: "Pyszne jedzonko, po prostu widać, że masz talent do gotowania". Co o tym myślisz? Prawdopodobnie ani w pierwszym, ani w drugim przypadku pochwała nie sprawiła Ci przyjemności i raczej w nią nie uwierzyłaś. W pierwszym przypadku mogło ci przyjść do głowy, że rozmówca kłamie z uprzejmości lub że jest niewiarygodny. W drugim z kolei pewnie skoncentrowałaś się na swoich słabościach („Tak, gdybyś wiedział, ile czasu mi zajęło przygotowanie czegoś jadalnego, to byś mnie wyśmiał”). A jednak przecież sami czasami mówimy podobne rzeczy naszym dzieciom! Każdy z nas jest świadomy, że pochwały są ważne dla rozwoju dziecięcej wiary w siebie. Jednak nie wystarczy pochwalić. To, co mówimy, musi być przemyślane, inaczej wywołuje efekt odwrotny do zamierzonego.

Konstruktywna pochwała

Jennifer Henderlong Corpus oraz Mark Lepper to psychologowie, którzy przeanalizowali setki badań dotyczących efektywnych pochwał wobec dzieci. Na podstawie tych badań stworzyli zestaw zaleceń dotyczących efektywnego sposobu chwalenia. Oto on.

W ramach programu SPZ i realizacji zadań wynikających z problemu priorytetowego został zaplanowany Tydzień Konstruktywnej Pochwały od 9.05. do 13.05. 2022 r.
Zachęcamy Państwa do zapoznania się z artykułem dostępnym w zakładce SPZ "Rola mądrej pochwały i twórczej krytyki w wychowaniu".

Swiatowy dzien zdrowia

Każdy z nas ma wpływ na to jak dziś i w przyszłości będzie wyglądała Ziemia. Chcesz zmienić świat – zacznij od siebie!
Zacznij od prostych rzeczy:

  • Oszczędzaj wodę
  • Segreguj odpady
  • Nie używaj plastikowych reklamówek
  • Wymień żarówki na świetlówki energooszczędne
  • Kupuj produkty ekologiczne, posiadające etykiety z „zielonym listkiem”
  • Nie marnuj jedzenia

Pamiętaj – tylko na zdrowej planecie mogą żyć zdrowi ludzie!

Zespół SPZ  

 

Bezpieczna droga do szkoły

Dnia 30 marca po dwuletniej przerwie odbył się miejski konkurs „Bezpieczna droga do szkoły”. Cztery drużyny, które się zgłosiły, zmierzyły się z testem online, zadaniami w wersji papierowej, zagadkami i prezentowały swoją wiedzę z zakresu znajomości znaków drogowych. W roli komisji konkursowej wystąpili przedstawiciele Straży Miejskiej w Katowicach oraz Komisariatu Policji w Katowicach. Atrakcją dla uczestników były klocki Lego prezentowane w ramach projektu „Po drodze nam z Lego” oraz wizyta Rysia – przyjaciela Straży Miejskiej. Wyniki w tym roku przedstawiały się następująco:

I miejsce Szkoła Podstawowa nr 59
II miejsce Szkoła Podstawowa nr 51
III miejsce Szkoła Podstawowa nr 58
IV miejsce Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 6

Dziękujemy wszystkim uczestnikom i zapraszamy kolejnych drugoklasistów za rok!

Bezpieczna 1 2022  Bezpieczna 2 2022

konkurs na potrawe 

------------------------

Wyniki konkursu na potrawę postną

Miejsce I Przemysław Włodarski kl. 3a,
Miejsce II Katarzyna Bemben kl. 5a,
Miejsce III Hanna Szlachta kl. 4a,
Wyróżnienia: Magdalena Darul kl. 7a, Hanna Szczyra kl. 5b, Jerzy Szczyra kl. 2b, Zofia Ganczarczyk kl. 8d, Beata Kwiecień kl. 3a, Wiktor Hasiak kl. 3b, Ksawery Sztucki kl. 2d

 

W roku 2022 Dzień Bezpiecznego Internetu obchodziliśmy 8 lutego.
Wszystkie działania podejmowane w ramach DBI realizowane były pod hasłem „Razem na rzecz lepszego internetu”.

Celami obchodów było:

  • Przypomnienie netykiety.
  • Inicjowanie i propagowanie działań na rzecz bezpiecznego dostępu dzieci i młodzieży do zasobów internetowych.
  • Przedstawienie zagrożeń związanych z korzystaniem z Internetu i sposobów radzenia sobie z nimi.
  • Promowanie pozytywnych zastosowań Internetu.
  • Promowanie tolerancji oraz kultury zrozumienia i szacunku w Internecie.

W bieżącym roku zadania były zróżnicowane na poziomach klasowych. Co robili uczniowie?

Oddziały klas pierwszych - wykonanie przez uczniów ilustracji do bajek z kampanii „Bądź z innej bajki”:

Oddziały klas drugich– wykonanie projektu znaku promującego jedną z dwóch podanych zasad bezpieczeństwa w sieci, tj.:

  • Nie podawaj swoich danych - używaj pseudonimu, nie podawaj swojego adresu zamieszkania, ani numeru telefonu.
  • Nie umawiaj się z osobami poznanymi w internecie - nie masz pewności z kim tak naprawdę rozmawiasz.

Oddziały klas trzecich – wykonanie przez uczniów projektu plakatu promującego potrzebę ochrony sprzętu komputerowego zgodną z jedną z wskazanych zasad:

  • Zabezpiecz swój komputer! - komputer podłączony do sieci musi mieć zainstalowane oprogramowanie antywirusowe.
  • Chroń swoje hasła! - wybieraj trudne do odgadnięcia hasła, nikomu ich nie udostępniaj. Pamiętaj o wylogowywaniu się ze stron.

Oddziały klas czwartych - wykonanie wspólnie z uczniami bajkowego escape roomu o tematyce związanej z bezpieczeństwem w Internecie, stworzonego na bazie materiałów z kampanii Ministerstwo Cyfryzacji i Państwowy Instytut Badawczy NASK „Bądź z innej bajki”.

Oddziały klas piątych – wykonanie przez uczniów plakatu dowolną techniką w formie tradycyjnej lub elektronicznej o tematyce bezpieczeństwa w Internecie.

Oddziały klas szóstych – wykonanie przez uczniów prezentacji multimedialnej związanej z bezpieczeństwem w Internecie .

Oddziały klas siódmych – wykonanie przez uczniów na platformie Teams testu – Bezpieczny Internet.

Oddziały klas ósmych – przygotowanie przez uczniów filmiku prezentującego wybrane zagrożenie związane z korzystaniem z Internetu i sposoby ochrony przed nimi.

Wszyscy uczestnicy wywiązali się z działań wzorowo, dając z siebie 110%, co widać doskonale w ich pracach. Brawo!

Przydatne strony internetowe do wykorzystania w temacie bezpiecznego korzystania z Internetu: www.plikifolder.pl, www.saferinternet.pl, www.necio.pl, www.sieciaki.pl, www.fdds.plhttps://edutikacja.oeiizk.waw.pl/bezpieczenstwo-online/, www.edukacjamedialna.edu.pl, www.cyfrowobezpieczni.pl/

Organizatorzy:
klasy 1-3 mgr Dorota Kłembek 
klasy 4-8 mgr Katarzyna Sordyl, mgr Karolina Walaszczyk-Szkutnik 

  • Szkoła Podstawowa nr 58 z Oddziałami Integracyjnymi im. Marii Dąbrowskiej w Katowicach

Afazja

YouTube Sport

YouTube channel

Facebook

Archiwum Galerii

Blog świetlicy

Blog SKO

Dziennik elektroniczny

Rekrutacja

Mapa witryny

Odwiedzający

7342539
DzisiajDzisiaj1768
WczorajWczoraj2452
W tym tygodniuW tym tygodniu10382
W tym miesiącuW tym miesiącu23426
OgółemOgółem7342539

Właśnie teraz

Odwiedza nas 436 gości oraz 0 użytkowników.

Logowanie