al. Krzywoustego 11, 40-870 Katowice     32 254 36 79      sp58katowice.pl  
 vulcan bip logo  
  • Szkoła Podstawowa nr 58 z Oddziałami Integracyjnymi im. Marii Dąbrowskiej w Katowicach

  • Zakończenie roku 2018/2019

  • 100. rocznica odzyskania przez Polskę Niepodległości

  • Przegląd Małych Form Teatralnych - marzec 2019

  • Patronka Szkoły - Maria Dąbrowska

Informacje dotyczące rekrutacji do naszej szkoły.

Zapraszamy do SP 58. Rodzicu, zapoznaj się z informacjami.

Akcja "Przerwany marsz". Stwórzmy "Pamiętniki Pokoleń".

Mija 80 lat od wybuchu II wojny światowej.

"Przyroda wokół stawów" - nr projektu L9/14/VI autorstwa pani mgr Edyty Grabizny-Kusz dot. ścieżki wokół stawu Maroko.

Zagłosuj w VI edycji Budżetu Obywatelskiego.

 

gra matematyczna Sandry

Gra matematyczna

Gra sprawdza wiedzę gracza z różnych dziedzin matematyki takich jak pola figur, procenty, nazwy działań, obliczenia pamięciowe. Pytania zadawane są przez pojawiające się duszki – kucyki.
Projekt gry stworzyła Sandra Gawęda, kl. 6a.
Dokładny opis gry można zobaczyć tutaj.

Tabliczka mnożenia NikoliGra „Tabliczka mnożenia"
Gra polega na odpowiadaniu na pytania różnych duszków – przedmiotów, dotyczących znajomości tabliczki mnożenia.
Projekt gry stworzyła Nikola Ceglarska, kl. 6a.
Dokładny opis gry można zobaczyć tutaj.

Gra WazGra Waz Projekt gry "Wąż"
Projekt przedstawia grę w klasycznego węża, gdzie gracz strzałkami kontroluje poruszanie się wężem po planszy w celu zbierania pojawiających się losowo kulek.

Projekt gry stworzył Daniel Filewicz, kl. 6a.
Dokładny opis gry można zobaczyć tutaj.

 

duszek i pileczkiGra „Duszek i piłeczki”
Gra polega na tym, żeby zbierać duszkiem piłeczki (piłeczki zielone dodają 2 punkty, upuszczone piłeczki zielone to odjęte 0.5 punkty, piłeczki czerwone odejmują 5 punktów). Duszkiem gracz porusza się za pomocą strzałek w kierunku prawo – lewo. W grze zastosowano również zegar rozgrywki oraz bieżąca punktacja. 

Projekt gry stworzył Wojciech Gębala, kl. 6a

Dokładny opis gry można zobaczyć tutaj.

Programowanie w edukacji wczesnoszkolnej - ScottieGo!

scottie go

W tym roku szkolnym, uczniowie oddziałów 1-3 rozpoczęli swoją przygodę z programowaniem w ramach innowacji
„Programowanie w edukacji wczesnoszkolnej ScottieGo!”.
Każdy oddział co najmniej raz w miesiącu realizuje zajęcia z wykorzystaniem zestawów ScottieGo! oraz tabletów.
Oto kilka zdjęć ze wspólnych zajęć 1a i 1c:

scottie I 2019K. Siwczyk  

Projektujemy w Pivocie

pivot

Oddział 6a kolejny rok bierze udział w innowacji „Programuję, więc myślę w klasach 4-6”. Od początku września zgłębialiśmy tajemnice Pivota.

Obecnie klasa pracuje metodą projektów. Pierwszym krokiem było zaprezentowanie przez koleżankę z klasy, Sandrę, jej umiejętności w zakresie tworzenia animacji. Wszyscy byliśmy pod ogromnym wrażeniem smile.

Następnie uczniowie podzielili się na zespoły i stworzyli plany pracy nad projektem. Wspólnie z nauczycielem ustalili terminy zaliczania poszczególnych zadań.

W przyszłym tygodniu czeka nas prezentacja prac smile.

Przykładowe prace uczniów klasy 2a

innowacje 2 06 18

Uczniowie klasy 5a w ramach innowacji z programowania na zajęciach komputerowych zmierzyli się z tworzeniem pierwszej prostej gry.
Projekt wykonał Szymon Myszkowski.
Instrukcja: Przesuwaj myszką w lewo lub w prawo. Nie pozwól, aby piłka spadła.

Kolejny projekt wykonany przez uczniów klasy 5a w środowisku Scratch to "Kot zastawia pułapkę na mysz". Celem projektu było utrwalenie umiejętności wykorzystywania losowości w programie. Mysz została zaprogramowana na dokonywanie wyboru kierunku ruchu lewo lub prawo. Czasami udaje jej się zdobyć serek, ale czasami trafia też na kota. Projekt wykonał Igor Botorek.

W marcu uczniowie klasy 5a po raz kolejny rozpoczęli swoją przygodę z programowaniem w środowisku Scratch. Pierwszy projekt, z jakim musieli się zmierzyć, to "Kot w labiryncie". Celem projektu było utrwalenie umiejętności tworzenia gry sterowanej za pomocą klawiszy klawiatury. Zapraszamy do wspólnej zabawy przy przejściu przykładowego labiryntu wykonanego przez Sandrę Gawędę.

Uczniowie klasy 5a przez kilka ostatnich lekcji pracowali w chmurze, wykorzystując dysk dostępny w usłudze OneDrive. Praca na jednym pliku okazała się nie lada wyzwaniem, jednak efekt końcowy nas zachwycił. Zapraszamy do zapoznania się z gotowym projektem.

Projekty uczniów klasy 5a w ramach innowacji „Programuję, więc myślę w klasach 4-6”.

Dzwonki

YouTube sport

YouTube channel

Facebook

Archiwum Galerii

Blog świetlicy

Blog SKO

Dziennik elektroniczny

ŚPP

Mapa witryny