NPRC

INFORMACJE O PROJEKCIE:

Do koniecznych warunków realizacji programu należą:

  • Zasięgnięcie opinii Rady Rodziców i Samorządu Uczniowskiego w sprawie zakupu książek.
  • Podjęcie współpracy z biblioteką publiczną w zakresie konsultowania planowanych zakupów książek oraz wymiany informacji o imprezach promujących czytelnictwo.
  • Zorganizowanie co najmniej 1 wydarzenia promującego czytelnictwo z udziałem uczniów.
  • Uwzględnienie tematyki wpływu czytania na rozwój dzieci podczas zorganizowanego przez szkołę co najmniej jednego spotkania z rodzicami.
  • Zrealizowanie co najmniej jednego projektu edukacyjnego na oddział w szkole z wykorzystaniem księgozbioru biblioteki szkolnej.
  • Dostosowanie organizacji pracy bibliotek szkolnych do potrzeb uczniów, w szczególności poprzez umożliwienie im wypożyczenia książek również na okres ferii zimowych i letnich (nie oznacza to, że biblioteka będzie w tych okresach czynna dla czytelników).
  • Uwzględnienie potrzeb uczniów niepełnosprawnych w planowanych zakupach książek.

W ramach pozyskanych środków zostaną zakupione:

  • książki będące nowościami wydawniczymi;
  • nowe egzemplarze lektur obowiązkowych i nadobowiązkowych;
  • książki obrazkowe;
  • książki z powiększoną czcionką;
  • książki uwzględniające potrzeby osób niepełnosprawnych;
  • siedziska / kanapa / pufy
  • regały.

Wraz ze złożeniem wniosku o udział w #NPRC2.0 szkoła zobowiązała się do zrealizowania między innymi następujących zadań:

  • upowszechniania czytelnictwa, rozwijania kompetencji czytelniczych wśród młodzieży poprzez promowanie rozwoju czytelnictwa, w tym zakup nowości wydawniczych;
  • propagowania czytelnictwa w szkole poprzez lekcje głośnego czytania, konkursy, gazetki, włączanie się do krajowej akcji „Cała Polska czyta dzieciom”, „Narodowe Czytanie”;
  • udziału w imprezach czytelniczych i konkursach o zasięgu ogólnopolskim i lokalnym, jak również szkolnym;
  • organizacji w szkole Ogólnopolskiego Dnia Głośnego Czytania, Międzynarodowego Dnia Książki i Praw Autorskich, Dnia Bibliotekarzy i Bibliotek;
  • współpracy z Miejską Biblioteką Publiczną;
  • organizacji konkursów;
  • kształtowania pozytywnego wizerunku biblioteki szkolnej w środowisku szkolnym i lokalnym.

Aleksandra Kubis-Szlachta