Uczniowie klasy 2d i 3c, pracując metodami rewalidacyjnymi, w szczególnie przystępny sposób zdobywają wiedzę . Po zajęciach, dotyczących świątecznych tradycji, nadszedł czas na utrwalenie i sprawdzenie zdobytej wiedzy.

Temat zajęć: Polskie tradycje. Wielkanocna krzyżówka.


Cele:

  1. Usprawnianie organizacji przestrzennej oraz koordynacji oko- ręka.
  2. Usprawnianie analizatora wzrokowego w zakresie syntezy i analizy.
  3. Wdrażanie do kultywowania tradycji.
  4. Wzbogacanie wiedzy oraz słownictwa związanego z Wielkanocą.
  5. Wdrażanie do pracy zespołowej prowadzonej zgodnie z określonymi regułami.

Uczniowie pełni zapału i zaciekawieni przystąpili do zajęć, które coraz bardziej integrują zespoły. Jak zwykle po miłym rozpoczęciu zajęć (przywitaniu, obdarowaniem się komplementem wywołującym pozytywną energię) dzieci wysłuchały zadań i obowiązujących reguł podczas pracy.

Prowadzące rozdały krzyżówki, które uczniowie samodzielnie rozwiązywali.

Miło było przyglądać się pracy dzieci, które z pełnym zaangażowaniem zaczęły wykonywać polecenia, samodzielnie czytając i pisemnie odpowiadając na pytania.

 

Jak zwykle zajęcia zakończone zostały niespodzianką, po uprzednim wspólnym sprawdzeniu zadania. Kolejny raz przekonaliśmy się, że praca w zespole jest ciekawsza i przyjemniejsza, a wspólne zajęcia są niezbędne do pełnej integracji grup i akceptacji drugiej osoby.

Opracowały i przeprowadziły
B. Gawlas i D. Michalewicz