W ramach realizacji wyżej wymienionego cyklu odbyły się kolejne zajęcia integrujące uczniów klasy 2d i 3c pod tytułem: „Polskie tradycje – wielkanocny mazurek”. Miały one na celu :

  • wdrożenie do kultywowania tradycji
  • usprawnienie motoryki małej
  • wzbogacenie wiedzy oraz słownictwa związanego z Wielkanocą
  • wdrażanie do współpracy zespołowej zgodnie z określonymi regułami
  • wyzwalanie kreatywności oraz umiejętności praktycznych
  • doświadczanie tradycji wszystkimi zmysłami.

Kolejne wspólne zajęcia wprowadziły uczniów klas 2d i 3c w tradycje świąteczne poprzez doświadczenie.

Zanim rozpoczęliśmy dekorowanie mazurka, pani Dorota Michalewicz wprowadziła dzieci w historyczne źródło pochodzenia mazurka – wyruszyliśmy do Turcji dzięki ciekawej prezentacji multimedialnej.

Po takim wstępie czas zacząć zajęcia praktyczne. Każdy uczeń zgodnie z instrukcja prowadzących wykonał własnego mazurka.

Etap 1. Smarujemy, wcześniej upieczony spód mazurka, płynną czekoladą.

   

Etap 2. Posmarowany mazurek każdy uczeń samodzielnie dekoruje.

 

Etap 3. Prezentacja mazurków.

 

W tak ciekawy sposób zdobyta wiedza nie tylko łatwiej zapada w pamięć, ale na dłużej pozostaje w pamięci dzieci jako wspaniała tradycja wielkanocna, którą dzieci będą kultywować.

Opracowały i przeprowadziły:
B. Gawlas i D. Michalewicz